مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی با جدایی کردستان عراق

مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی با جدایی کردستان عراق
يکشنبه 16 مهر 1396 - 12:21

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از اهداف مهم دشمنان از تجزیه عراق این است که کردستان عراق را نیز مانند شمال این کشور ویران کنند.

العالم- ایران/ سیاسی 

وی گفت: یکی از اهداف مهم دشمنان از تجزیه عراق این است که کردستان عراق را نیز مانند شمال این کشور ویران کنند؛ اما با هوشیاری تمام کشورهای منطقه، یک‌بار دیگر شکست خواهند خورد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری، فرمانده ناجا به اهمیت امنیت در همه عرصه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : فعالیت نیروی انتظامی در ایام سوگواری ماه محرم بسیار چشمگیر بوده، در حالی که در سطح کشور صدها هزار مجلس و مراسم سوگواری برگزار شده، اما با لطف خدا تلاش و همت نیروی انتظامی و هیچ آسیبی به وجود نیامد. 

 

وی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر آمریکا افزود: یک نفر دست تنها تلفات جبران ناپذیری به یک مهمانی وارد می‌کند، بنابراین باید خدا را شکر کرد که در این دنیای ناامن، ایران یک جزیره امن است.

 

این استاد حوزه ادامه داد: مسئله قمه‌زنی نیز در محرم امسال بسیار کمتر شده که نشان از آگاهی‌های عمومی مردم و تلاش نیروی انتظامی دارد، امیدواریم در سال‌های آینده دیگر شاهد قمه‌زنی به صورت آشکار نباشیم. 

 

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی تصریح کرد: دو نعمت است که ناشناخته است که امنیت یکی از مهمترین این نعمت هاست و قدر آن زمانی مشخص می‌شود که آن را از دست بدهیم که نمونه آن را در جنگ تحمیلی تجربه کردیم. 

 

وی با اشاره به مسئله کردستان عراق گفت: هدف از این طرح، ایجاد پایگاه در منطقه است، اما با همکاری‌های سه کشور پیرامون کردستان این طرح موفق نخواهد شد و امنیت این منطقه همچنان بیشتر از گذشته خواهد بود.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: هدف اصلی دشمن در حال حاضر فضای مجازی است و امید دشمن نیز به آن بیشتر از فضاهای دیگر است و  شیطنت‌های خود را در این فضا می‌ریزد، بنابراین باید یکی از اولویت‌های اصلی کشور فضای مجازی باشد؛ چرا که عامل بسیاری از آسیب‌ها از جمله طلاق، همین ارتباطات مجازی است. 

 

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید نیروی انتظامی در جذب پرسنل خود از افراد مومن و متدین استفاده کند، چرا که در روزها سخت همین افراد هستند که به کمک کشور می‌آیند که شهدای مدافع حرم نمونه برجسته این گونه انسان‌هایی است که محصول مستقیم دعاهای ندبه و توسل است.

 

وی تصریح کرد: هدف عمده دشمن، سم‌پاشی در اعتقادات مردم است؛ چرا که اگر این پشتوانه از جوانان گرفته شود، دشمن می‌تواند راه نفوذ خود را پیدا کند، تشییع پیکر شهید حججی نمونه‌ای بود که آنها نمی‌توانند این‌گونه تصاویر را تحمل کنند. 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها