فرار مسلمانان فاجعه زده روهینگیا به بنگلادش ادامه دارد

فرار مسلمانان فاجعه زده روهینگیا به بنگلادش ادامه دارد
يکشنبه 16 مهر 1396 - 16:50

دولت بنگلادش از ادامه فرار آوارگان مسلمان میانمار و ورود روزانه صدها نفر از مسلمانان روهینگیایی به این کشور خبر داد.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه بی بی سی عربی، بنگلادش اعلام کرد هر ساعت دست کم 160 نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا که از میانمار فرار می کنند وارد خاک بنگلادش می شوند.
دولت بنگلادش هم از طرح ساخت یک اردوگاه بسیار بزرگ برای اسکان همه آوارگان  روهینگیا در بنگلادش خبر داد. شمار آوارگان  روهینگیایی به هشتصد هزار نفر رسیده است.
یونیسف نیز کمک فوری به مبلغ بیش از چهارصد میلیون دلار را برای کمک به پناهندگان درخواست کرده است.
خبرنگار بی بی سی در گزارشی در این باره گفت چادرهای آوارگان در همه جا (بنگلادش) نصب شده و رنج پناهندگان روهینگیا در در برابر دید همگان است . این عکس هایی که این ماه در اردوگاه بوخالی گرفته شد و کمیته مدیریت اورژانس بنگلادش آن را منتشر کرد، فاجعه بشری را نشان می دهد که این اقلیت مسلمان را در بر گرفته است . این عکس ها همچنین حجم باری را نشان می دهد که بر دوش بنگلادش افتاده است. شمار فرارکنندگان از خشونت در میانمار از ماه اوت گذشته به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است یعنی حدود نیمی از ساکنان ایالت راخین از اقلیت روهینگیا آنجا را ترک کردند.
با اینکه روند خشونت کم تر شده است دولت بنگلادش می گوید هر ساعت بیش از یکصد و شصت نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا وارد خاک این کشور می شوند.
دولت بنگلادش اعلام کرد اردوگاه آوارگان ، نزدیک شهر مرزی کوکس بازار را گسترش خواهد داد تا آنجا را به شهر بسیار بزرگی  برای اسکان حدود هشتصد هزار نفر از اقلیت روهینگیا تبدیل کند که از سال گذشته از میانمار فرار کرده بودند.
یونیسف وضع مسلمانان روهینگا  را سریع ترین بحران رو به رشد پناهندگان در جهان نامیده و کمک های فوری به مبلغ چهارصد و سی میلیون دلار را درخواست کرده است. 
با نزدیک شدن به فصل باران های موسمی، نگرانی هایی درباره شیوع بیماری های واگیردار ایجاد شده است. پناهندگان در زیر باران منتظر رسیدن کمک ها هستند. این همان داستان هایی است که جهانیان در چهل روز گذشته پیوسته آن را شنیده اند.
یکی از زنان آواره  روهینگیایی گفت نمی دانم آنها چگونه همسر مرا کشتند. من و چهار فرزندم با سختی های بسیاری رو به رو شدیم. دو نفر از فرزندانم کوچک هستند. برای به دست آوردن غذا به اینجا می آیم.
در ادامه گزارش آمده است، آژانس های امداد رسان می گویند بیش از یکصد و هشتاد هزار نفر از اقلیت روهینگیا به غذا نیاز مبرم دارند که حدود نیمی از آنها کودکان کمتر از پنج سال هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها