دبیرکل حزب الله:

جنگ با داعش تا نابودی کامل آن ادامه خواهد یافت/ آغاز توطئه جدید آمریکا و عربستان علیه ایران/ دستانی که بسوی لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد

جنگ با داعش تا نابودی کامل آن ادامه خواهد یافت/ آغاز توطئه جدید آمریکا و عربستان علیه ایران/ دستانی که بسوی لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد
يکشنبه 16 مهر 1396 - 17:34

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت دو تن از رزمندگان حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری ـ صهیونیستی تاکیدکرد که جنگ با داعش تا نابودی کامل آن ادامه خواهد یافت.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در مراسم هفتمین روز شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصر، دو تن از رزمندگان حزب الله لبنان، که به طور زنده از شبکه العالم پخش شد، شهادت این دو رزمنده را به خانواده آنها تسلیت و تهنیت گفت و  شخصیت و صفات اخلاقی این دو شهید را که در ایام سوگواری محرم در سوریه به شهادت رسیدند، تشریح کرد.

وی افزود: محمد حسن ناصرالدین ۲۰ سال داشت که به شهادت رسید و از دوران کودکی به دین و جهاد پایبند بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد، در آینده خواهید شنید که حزب‌الله این جوانان را به زور به جبهه‌های نبرد می‌برد اما پدران و مادران و خواهران و برادران این شهدا راز قدرت ما هستند.

دبیر کل حزب الله در این مراسم گفت: در جنگ با رژیم صهیونیستی دهها نفر از اعضای حزب الله که تک فرزند پسر بودند و در جنگ با تکفیریها نیز دهها نفر از اعضای حزب الله که تک فرزند پسر بودند؛ شهید شدند. 
وی افزود آنها با اصرار خود در جنگ با رژیم صهیونیستی و تکفیری ها حاضر شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه عاملی باعث می شود که این فرزندان اعم از بزرگ و کوچک به جبهه های جنگ بروند و شهید شوند؟

دبیرکل حزب الله لبنان درباره شهید علی الهادی العاشق معروف به «حاج عباس» گفت که وی یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی اول جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ بود. حاج عباس در جنگ‎‌های جهادی از فرماندهای اصلی حزب الله و همچنین یکی از فرماندهان عملیات پیروزی آزادسازی دوم لبنان بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که حاج عباس در جنگ مقابل تروریسم تکفیری در همه میادین از عملیات «القصیر گرفته تا جنگ اخیر جردود عرسال و نبرد القلمون» حضور داشت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اگر امروز در البقاع و روستاهای بعلبک امنیت و آرامش وجود دارد به دلیل تلاش فرماندهانی نظیر حاج عباس و شهدایی نظیر محمد ناصر الدین بوده است.

وی تصریح کرد، این خون شهیدان است که پیروزی‌ها را به وجود آورد و باعث پیروزی در آینده می‌شود. این افراد در البادیه سوریه که مساحت آن ده‌ها هزار کیلومتر می‌باشد به شهادت رسیدند که این منطقه دیرالزور و المیادین و البوکمال و مرزهای سوریه و عراق را شامل می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: چاره‌ای جز درگیر شدن در این میدان نبود و همچنان نیز باید در این نبرد باشیم چون جنگ با داعش تا زمانی که به طور کامل از بین نرود ادامه خواهد یافت.

اگر داعش بماند بار ديگر حمله خواهد كرد 

سید حسن نصر الله گفت : اگر داعش بماند به معنای آن است که بار دیگر حمله خواهد کرد زیرا حمله کردن، طرح و برنامه داعش است. جایز نیست که داعش رها شود زیرا یک موجودیت و هویت  سرطانی است و برای بازگشت به لبنان برنامه ریزی می کند. 
راه حلی برای داعش جز ریشه کن کردن آن وجود ندارد به خصوص آنکه مساحت جغرافیایی آن به شدت کاهش یافته است.

آمريكا می خواهد عمر داعش را طولانی کند

دبیر کل حزب الله افزود: باید تکلیف نبرد با داعش مشخص شود زیرا اجازه دادن به بقای  داعش، خطری برای عراق ، سوریه و لبنان است. آمریکایی ها تلاش می کنند در مسیر نبرد با داعش کارشکنی کنند.

وی گفت: نیروی هوایی آمریکا در برخی مناطق نمی گذارد ارتش سوریه و هم پیمانانش در مناطق تحت کنترل  داعش پیشروی کنند.  آمریکا می خواهد عمر داعش را طولانی کند اگر ملت و دولت عراق نبود نبرد با داعش سالیان سال طول می کشید.

پایان داعش نزدیک است

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، وظیفه داعش تضعیف همگان و تخریب لبنان و سوریه و عراق و نابودی ارتش ها و ملت هاست. مانع تراشی آمریکا در مسیر نابودی داعش باعث نمی شود که نبرد علیه داعش متوقف شود و پایان داعش نزدیک است.

طرح آمریکایی ـ سعودی در سوریه در حال شکست است

وی اعلام کرد : آنچه در منطقه در حال رخ دادن است در حقیقت طرحی آمریکایی - سعودی است که البته در عراق و لبنان با شکست مواجه شده است و در سوریه نیز این طرح رو به پایان است.

مشکل آمریکا با ایران برنامه هسته ای نیست

سید حسن نصر الله گفت: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه  هسته ای نیست بلکه مشکل آمریکا با این کشور به چالش کشیدن طرحهای آمریکایی - سعودی در منطقه توسط ایران است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، آنها (آمریکایی ها و سعودی ها) هر آنچه می توانستند از نظر امنیتی و رسانه ای به کار  گرفتند اما  شکست خوردند. از اینرو آنها می خواهند کسانی  را که در برابر طرح آنها ایستاده اند‎، مجازات کنند.

توطئه جدید آمریکا و عربستان علیه ایران

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود گفت: ما در منطقه در برابر یک توطئه جدیدی از سوی آمریکا و عربستان قرار داریم و در راس این توطئه می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند. مشکل واقعی آمریکا با ایران این بوده که تهران دلیل اصلی و واقعی شکست طرح آمریکا و عربستان در منطقه است و به همین دلیل باید بهای آن را بپردازد و به این کشور اتهام حمایت از تروریسم زده شود.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد، منتطر سخنان ترامپ درباره استراتژی آمریکا برای مقابله با ایران خواهیم بود و این موضوعی است که بر تمام منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر کل حزب ‌الله لبنان گفت: سخنانی درباره سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله وجود دارد که حتی روسیه نیز با این موضوع موافق نیست چون مسکو و تهران از خود دفاع می‌کنند و سیاست‌های جدید برای مقابله با حزب‌الله به این دلیل است که افتخار داشته در پیروزی‌ها و شکست توطئه‌ها مشارکت داشته باشد. 

وی تاکید کرد: قانون مجازات آمریکا ضد حزب الله موضع این حزب را در رویارویی با سلطه گری آمریکا در منطقه تغییر نمی دهد.

اذعان مقامات سعودی به قدرت حزب الله

 سید حسن نصر الله با بیان این که مقامات سعودي به قدرت منطقه اي حزب الله اذعان دارند، گفت: در اظهارات وزیر سعودی اعتراف ضمنی به قدرت منطقه ای حزب الله شنیده شد.

عربستان و اسرئیل مانع برقراری ثبات در منطقه هستند

 دبیر کل حزب الله افزود: عربستان سعودی و در کنارش اسرائیل نمی گذارند صلح و ثبات در منطقه برقرار شود.

وی گفت: ما در نبردی قرار داریم که به آن اعتقاد داریم و محور ما امروز در مقایسه با هر زمان دیگری در قوی ترین وضعیت خود قرار دارد. 

دستانی که به سوی لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که ما خواهان امنیت و صلح هستیم، تاکید کرد،  دستانی که به سوی لبنان دراز شود آن را قطع خواهیم کرد.

دلیل عصبانیت آمریکا از میشل عون

وی در ادامه گفت: انتخابات پارلمانی نیز در زمان مقرر خود برگزار خواهد شد و گفتگوها ( بین لبنانی ها ) نیز باید کامل شود. آنچه که باعث شده است آمریکایی ها از میشل عون رئیس جمهور لبنان ناراحت شوند آن است که وی مرد مستقلی است و به سفارت عوکر (آمریکا در بیروت وابسته) نیست. رئیس جمهور میشل عون تضمین ملی واقعی است و سخنان آمریکایی ها درباره وی چیزی را به تعویق یا به جلو نخواهد انداخت.

 

 

پربیننده ترین خبرها