پاسخ پسر قرضاوی به پدرش درباره بحرین

پاسخ پسر قرضاوی به پدرش درباره بحرین
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 05:12

شاعر عرب و فرزند "يوسف قرضاوي" مفتي مصري – قطري برخلاف پدرش که انقلاب بحرين را حرکتي طايفه اي با حمايتهاي خارجي دانسته است، ظلم رژيم آل خليفه و کشورهاي منطقه عليه مردم بحرين را شرم آور توصيف کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالرحمن یوسف" شاعر مصری و فرزند "یوسف قرضاوی"، درحالیکه پدرش انقلاب مردم بحرین را حرکتی طایفه ای با حمایت طرفهای خارجی توصیف کرده بود، در نامه ای سرگشاده نوشت: حوادث بحرین ظلم است؛ در این کشور طی سالها درخواستها و مطالباتی عادلانه مطرح شد ولی هیچ کس به آنها توجه نکرد؛ و مردم اکنون برای درخواست این مطالبات به صورت کاملا مسالمت آمیز در خیابانها به حرکت در آمده اند.

عبدالرحمن افزود: این درخواستهای عادلانه با خشونت و سرکوب شدید همراه شد؛ و مسئولان در بحرین از هر نوع سرکوب برای مقابله با درخواست برابری بین شهروندان استفاده کرده، و در این راه از کشورهای عربی کمک گرفتند.

این شاعر معروف عرب خاطرنشان کرد: درست است که اکنون در خیابانها شیعیان حرکت می کنند، ولی واقعیت آن است که ظلم علیه شیعیان بحرین درحالی صورت می گیرد که مسئولان به صورت برنامه ریزی شده آنها را ده ها سال از بسیاری از حقوق شهروندی محروم کرده اند، و در این کشور برای تغییر ترکیب جمعیتی و توازن نسبت شیعه و سنی به هزاران نفر از دیگر کشورها تابعیت داده شده است.

وی با بیان اینکه از طریق اظهارات افراد مورد اعتماد از این واقعیتها درباره بحرین آگاه شده، تأکید کرد: اکثر کسانی که به بحرین آورده می شوند از بدترین کارکنان دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هستند؛ مسئولان امنیتی در قاهره باید پاسخ دهند که اطلاعات منتشر شده درباره سرکوب مردم به دست افسران دستگاه امنیتی مصر تا چه حد صحت دارد؟ و اینکه برخی از این افراد پس از انقلاب ژانویه در مرخصی نامحدود هستند، و از دستگاه اطلاعاتی بحرین دستمزدهای نجومی دریافت می کنند؟

عبدالرحمن با دادن قول به مردم بحرین برای سرودن شعری درباره آنها، و بویژه پس از مشاهده وحدت و نمازجماعت شیعه و سنی در میدان اللؤلؤه پشت سر یک امام، خاطرنشان کرد: این مهم نیست که رویدادهای بحرین انقلاب توصیف شود یا نه، مهم آن است که در این کشور ظلمی در جریان است که عرق شرم بر پیشانی انسانیت می نشاند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها