ترامپ با متحد پیشین خود سرشاخ شد!

ترامپ با متحد پیشین خود سرشاخ شد!
دوشنبه 17 مهر 1396 - 02:23

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقادهای تند و تیز سناتور باب کورکر، نمایندۀ جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنا، او را "صدایی منفی در سنا" نامید و گفت: سناتور باب کورکر مسئول توافق هسته ای دهشتناک با ایران است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی، چند هفته است باب کورکر با ارائه ی ارزیابی های سوزناک از اوضاع در کاخ سفید به انتقاد از عملکرد ترامپ می پردازد. دامنه ی انتقادها تا جایی گسترش پیدا کرده که ترامپ روز یکشنبه دست به توئیتر شد و از نقش منفی باب کورکر در مجلس سنا سخن گفت.

کورکر به تازگی انتقادهای شدیدی از عملکرد ترامپ و دولتش ارائه می کند. او هفته ی گذشته اعلام کرد برای انتخابات سال 2018 از حوزۀ تنسی نامزد نخواهد شد.

ترامپ در یکی از پیام هایش نوشت: سناتور باب کورکر به من التماس کرد از او برای انتخاب دوباره از حوزۀ انتخابیۀ ایالت تنسی در مجلس سنا پشتیبانی کنم. پاسخ من منفی بود و او مجبور شد از رقابت کنار برود (خودش گفت اگر از او حمایت نکنم برنده نخواهد شد). او همچنین می خواست وزیر امور خارجه باشد. گفتم نه تشکر می کنم. سناتور باب کورکر مسئول اصلی توافق هولناک هسته ای با ایران است. از این رو کاملا انتظار دارم که کورکر نقشی منفی ایفا کند و برای دولت به مانع تراشی بپردازد. او جرات نداشت بار دیگر در انتخابات نامزد شود.

کورکر در پیامی توئیتری پاسخ داد: شرم آور است که کاخ سفید به مرکز مراقبت از سالمندان تبدیل شده است. امروز صبح (یک شنبه صبح) یکی از پرستاران نتوانسته خودش را به شیفت برساند (دونالد ترامپ را به حال خودش رها کرده اند).

ترامپ هفتۀ گذشته با کورکر تماس گرفت و از او خواست در تصمیمش برای بازنشسته شدن تجدیدنظر کند و تاکید کرد از او در انتخابات حمایت خواهد کرد. دو نفر در کنگره که از این گفتگوی تلفنی آگاهی داشتند اما اجازه نداشتند آن را فاش کنند، گفتند ترامپ چندین بار به کورکر گفت از او پشتیبانی می کند و در کنارش تبلیغات انتخاباتی خواهد کرد.

از کورکر، رئیس کمیته ی روابط خارجی مجلس سنا با نام معمار لایحه ای یاد می شود که سال گذشته اجازه داد توافق هسته ای ایران به سرانجام برسد. ترامپ قرار است روز 15 اکتبر در گزارشی به کنگره، پایبندی ایران را به این توافق تایید کند. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمریکا و پنج قدرت دیگر دنیا توافق کردند تحریم های ضد ایرانی را کاهش دهند و در عوض نظارت بین المللی بر برنامه ی هسته ای ایرانی اعمال شود.

ترامپ و کورکر از ماه اوت هنگامی که سناتور جمهوریخواه شایستگی ترامپ را برای ریاست جمهوری زیر سوال برد سر شاخ شده اند.

کورکر هفته ی گذشته در انتقادی شدید از اوضاع در کاخ سفید گفته بود: تیلرسون وزیر امور خارجه، متیس وزیر دفاع و جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید افرادی هستند که دارند تلاش می کنند کشور دچار هرج و مرج نشود. وی تلویحا ترامپ را عامل هرج و مرج شناسایی کرده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها