پلیس دوچرخه سوار به تهران می آید

پلیس دوچرخه سوار به تهران می آید
دوشنبه 17 مهر 1396 - 10:07

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: پیشنهاد داده ایم تا در 6 ماه دوم امسال پلیس دوچرخه سوار با توجه به ترافیک و آلودگی تهران، وارد عمل شود.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه صبحگاه مشترک در جمع خبرنگاران افزود: باید سلسه مراتب فرماندهی برای اخذ مجوز پلیس ذوچرخه سوار اخذ شود تا از موتور و دوچرخه در تهران بزرگ استفاده کنیم که پلیس در این زمینه پیشگام است.
وی ادامه داد: البته سازمان های دولتی نیز باید در این زمینه پیشگام شوند .در این راستا پلیس دوچرخه سوار در ابتدا در پلیس راهور تهران فعال خواهد شد؛ ضمن اینکه پیگیر استفاده از خودروهای هیبریدی در سطح تهران در حوزه پلیس هستیم.
رحیمی با بیان اینکه روزانه بیش از 35هزار تماس با مرکز فوریت های 110 انجام می شود، گفت: زمان حضور پلیس ضمن تماس با 110 ، هفت تا هشت دقیقه است اما گاهی به 20 دقیقه هم می رسد که البته سعی داریم این زمان را کوتاه تر کنیم.
فرمانده نیروی انتطامی تهران بزرگ افزود: 110، قلب تپنده ناجاست در عین حال یکسری گله هایی به لحاظ کیفیت خدمات این مرکز وجود دارد که برای ارتقای کیفیت آن ، برنامه های آموزشی را شروع کرده ایم.
وی در مورد حق کشف ماموران مواد مخدر نیز اظهار کرد: حق کشف این ماموران، پرداخت می شود ؛ شاید در برخی مواقع دیر یا زود شود اما در نهایت پرداخت خواهد شد .
سردار رحیمی در عین حال که اظهار کرد حق کشف ماموران پرداخت می شود به این نکته نیز اشاره کرد حق الکشف ماموران یاد شده افزایش نیافته است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: اساسی ترین اولویت پلیس، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و میزان کشفیات ما بیش از 50 درصد در 6 ماه امسال افزایش یافته است.
وی گفت: پلیس در مبادی رسمی از جمله گمرک و همچنین در محورهایی که قاچاقچیان مخفیانه مبادرت به قاچاق می کنند ، حضور دارد اما باید دستگاه های دیگر هم پای کار بیایند.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد خدمات مرکز پاسخگویی 197 تاکید کرد که مشکلات تماس گیرندگان با 197 به صورت جدی رسیدگی می شود ؛ ضمن اینکه در زمان حاضر مشکل590 تن از تماس گیرندگان با این مرکز حل شده است .
وی ادامه داد: شاید خواسته برخی برآورده نشود که به دلیل مغایرت با ضوابط و مقررات و یا خارج بودن از مسئولیت پلیس است اما در نهایت فرماندهی تهران بزرگ هر روز پیام و شکایات و حتی تشویق های مردم را رصد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها