گسترش اعتراضات دانشجویان عربستانی

گسترش اعتراضات دانشجویان عربستانی
دوشنبه 29 اسفند 1390 - 08:43

يك فعال سياسي عربستاني با اشاره به تظاهرات دانشجويان عربستاني در بلقرين، رياض، تبوک، و قسيم تأکيد کرد، پاسخگو نبودن مقامات سعودي به مطالبات دانشجويان و حمله به دختران دانشجو در "ابها" باعث گسترش اعتراضات در عربستان شده است.

"احمد محمد آل‌ربح" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: طبيعي است كه پس از گذشت يك سال از آغاز جنبش مردم شرق عربستان؛ اعتراضات مردمی به مناطق ديگري از اين كشور كشيده شود؛ زيرا اين جنبش هيبت نظام و ديوار ترس مردم از حكومت را از بين برده است.

آل ربح افزود: نكته قابل اين است كه جنبش مردم در مناطق ديگر عربستان از دانشگاهها آغاز شده و ساير اقشار مردم به آن مي پيوندند.

وی تأکید کرد: با وجود اينكه همه قوانين آسماني و زميني حق تجمع و تظاهرات را به رسميت مي شناسند، مقامات سعودی مردم را از اين حق طبيعي محروم مي كنند.

آل ربح با اشاره مجروح شدن بيش از 50 دانشجوي دختر به دست نیروهای امنیتی سعودی خاطرنشان کرد: برخي از دختران در حمله خشونت بار نيروهاي امنیتی و پلیس امر به معروف بيهوش شده و برخی هم جنین خود را سقط کردند.

اين فعال سياسي عربستاني پیش بینی کرد اعتراضات دانشجویان عربستانی در این کشور همچنان ادامه یابد. وی خاطرنشان کرد: معترضان با امير منطقه ابها ديدار كرده اند و دیروز فارغ التحصيلان دانشگاهها در مناطق بلقرين، رياض، ابها، تبوك و قسيم تجمع اعتراضي برگزار كرده اند.

 آل ربح افزود: اين اعتراضات در آغاز راه قرار داشته و از منطقه اي به منطقه ديگر گسترش مي يابد؛  مقامات سعودی تاكنون به خواسته هاي دانشجويان دختر دانشگاه ابها پاسخ نداده اند که اين امر باعث ادامه اعتراضات شده است.

 

18/03 - 17:39



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها