وکلای مغربی خواستار دستگیری وزیر جنگ سابق اسرائیل شدند

وکلای مغربی خواستار دستگیری وزیر جنگ سابق اسرائیل شدند
سه شنبه 18 مهر 1396 - 08:56

شماری از وکلای مغربی با ارائه دادخواستی به دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر در رباط پایتخت مغرب، خواستار دستگیری وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در این کشور شدند.

العالم ـ مغرب

شماری از وکلای حقوقی با استناد به دادخواست قبلی که در آگوست سال 2012 ارائه کرده بودند، از دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر «رباط» خواستند تا «عامیر پرتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را که اکنون برای شرکت در یک کنفرانس وارد مغرب شده است، دستگیر نمایند.

این دادخواست توسط «عبدالرحمن بنعمر»، «عبدالرحیم الجامعی»، «عبدالرحیم بن برکه» و «خالد السفیانی» وکلای حقوقی عضو هیأت دفاع و گروه «العمل الوطنی من أجل فلسطین» (اقدام ملی به خاطر فلسطین) و ائتلاف مغرب به خاطر فلسطین  مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که متشکل از 15 تشکل حقوقی و ملی است، ارائه شده است.

وکلای مذکور در دادخواست خود به شکوائیه قبلی علیه پرتز (سال 2012) در جریان جنگ علیه غزه و ارتکاب جنایت‌های ضد بشری از جمله کشتار اردوگاه «قانا» و کشتار بیش از 35 کودک و ده‌ها غیرنظامی ارائه شده، اشاره کردند.

به گزارش فارس به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وکلای مغربی همچنین ضمن اشاره به اینکه چرا دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر درباره این دادخواست آنها سکوت اختیار کرده است، تأکید کردند که هیچ مانعی برای اتخاذ تصمیمات قانونی لازم جهت دستگیری پرتز بر اساس قانون تروریسم وجود ندارد.

نمایندگان پارلمان مغرب نیز روز یکشنبه به بیان اعتراضات خود در خصوص مشارکت هیأت صهیونیستی به ریاست پرتز در کنفرانسی که «الجمعیة البرلمانیه للبحر الأبیض المتوسط» (انجمن پارلمانی برای دریای مدیترانه) و سازمان تجارت جهانی در حال برگزاری آن هستند، پرداختند که باعث ایجاد جنجال در پارلمان شد.

آنها در داخل سالن اختصاصی برگزاری این کنفرانس به محض مشاهده هیأت صهیونیستی تظاهرات کردند که باعث شد برگزاری کنفرانس به مدت چند ساعت به تأخیر بیفتد.

پربیننده ترین خبرها