روزنامه اسپانیایی:

سوء استفاده قطر از بحرانها در شرق وغرب

سوء استفاده قطر از بحرانها در شرق وغرب
سه شنبه 1 فروردين 1391 - 05:05

يک روزنامه اسپانيايي تأکيد کرد، امير قطر پس از سلطه بر اقتصاد و سياست در کشورهاي عربي درجريان انقلاب مردم برخي از کشورهاي منطقه، اکنون درحال سوء استفاده از بحرانهاي اقتصادي در کشورهاي غربي است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه اسپانیایی "اونو" در گزارش خود تأکید کرد: امیر قطر با سوء استفاده از انقلابها و بی ثباتی بیشتر کشورهای عربی که روسای خود را از دست داده اند، تلاش کرد تا برای استقرار و ثبات سیاسی و اقتصادی قطر، به قدرتمندترین کشور عربی تبدیل شود؛ وی همچنین از بحرانهای اقتصادی کشورهای غربی سوء استفاده کرده تا نفوذ و جایگاه بیشتری در دنیا به دست بیاورد.

این روزنامه اسپانیایی خاطرنشان کرد: امیر قطر علاوه بر شبکه خبری الجزیره اکنون صاحب بزرگترین شرکتها و هتل ها در اروپا است و جایگاهی راهبردی در خدمات بانکی غرب دارد.

روزنامه اونو، قطر را به "سس" تشبیه کرد که در هر "طبقی" وجود دارد؛ چراکه قطر پس از انقلاب در کشورهای عربی در همه مسائل عربی دخالت کرد؛ و این کشور تمایل دارد تا شرق و غرب دنیا را تحت کنترل خود در آورد.

این گزارش می افزاید، امیر قطر که از دوستان نزدیک آمریکا است، به دنبال سرنگونی افراد قدرتمند در خاورمیانه است.

روزنامه اونو تأکید کرد: جدال و رقابت بزرگی بین عربستان سعودی و قطر برای تحت کنترل گرفتن کشورهای عربی و جود دارد؛ ولی آنچه که قطر را از رقیب سعودی متمایز می کند، داشتن جرأت است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها