وزیر خارجه انگلیس: برجام دستاوردی تاریخی بود و همه باید به آن پایبند بماند / انگلستان از برجام حمایت می کند

وزیر خارجه انگلیس: برجام دستاوردی تاریخی بود و همه باید به آن پایبند بماند / انگلستان از برجام حمایت می کند
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 16:18

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان پس از گفت‌وگوی تلفنی با ظریف و دیدار با صالحی در لندن، گفت: برجام توافقی مهم بود که تهدید هسته‌ای ایران را خنثی کرد.

العالم - اروپا / سیاسی

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفت با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در لندن دیدار و درباره مساله هسته‌ای صحبت کردند.

جانسون در توییتر خود نوشت، انگلیس برجام را حفظ خواهد کرد اما ایران هم باید نقش اخلال‌گرانه خود را در منطقه خاورمیانه کاهش دهد. 

جانسون در دیدار با صالحی گفت: تردیدی در نگرانی عمیق ما در مورد فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه از جمله برنامه موشک بالستیک این کشور وجود ندارد.

وی افزود:با این وجود، من همچنان عمیقا معتقدم که برجام دستاوردی تاریخی بوده که بی‌شک جهان را امن‌تر کرده است، برجام حاصل ۱۳ سال دیپلماسی طاقت‌فرسا بوده و به افزایش امنیت منجر شده است، از ایالات متحده می‌خواهیم که این تبعات امنیتی را در نظر بگیرد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که به دعوت بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و در ادامه سفرش به ایتالیا شب گذشته وارد لندن شد، صبح امروز (چهارشنبه) به همراه حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس با جانسون دیدار و گفت‌وگو کرد.

بعد از دیدار صالحی با جانسون، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای به گفت‌وگوی شب گذشته بوریس جانسون با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت جانسون در گفت‌وگو با ظریف، تعهد پادشاهی متحده به توافق هسته‌ای ایران را بیان داشت. 

پربیننده ترین خبرها