مدیران سیاسی اتحادیه اروپا برای اتخاذ موضع واحد در مورد برجام دیدار کردند

مدیران سیاسی اتحادیه اروپا برای اتخاذ موضع واحد در مورد برجام دیدار کردند
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 17:32

مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شب گذشته برای بحث در مورد موضع اروپا در قبال توافق هسته‌ای دیدار کرده‌اند.

 

فارس -- وزارت خارجه انگلستان روز چهارشنبه از دیدار مدیران سیاسی اعضای اتحادیه اروپا برای اتخاذ موضعی واحد در قبال توافق هسته‌ای با ایران خبر داده است.

این دیدار در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا در مورد توافق هسته‌ای برگزار شده است. انتظار می‌رود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران منافع ایالات متحده را تأمین نمی‌کند، پرونده برجام را به کنگره فرستاده و از آن‌ها بخواهد در مورد ادامه حضور یا عدم حضور آمریکا در توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلستان، با اشاره گفت‌وگوی تلفنی «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور با همتایان ایرانی و آمریکایی‌اش در مورد برجام، آمده است: «"کارن پیرس" مدیر سیاسی وزارت خارجه هم سه‌شنبه شب در نشستی با حضور همتایانش از فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که برای بحث در مورد موضع اروپا در قبال برجام برگزار شده بود، شرکت کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «روز ۲۵ سپتامبر هم سیر "کیم داروش" سفیر انگلستان در ایالات متحده به همراه همتایان اروپایی‌ای در نشست شورای آتلانتیک در مورد اهمیت این توافق صحبت کرد. او برای تشریح موضع انگلستان، به ملاقات با سیاستمداران ارشد ایالات متحده ادامه می‌دهد.»

جانسون در تماس تلفنی شب گذشته‌اش با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد که انگلستان خواستار ادامه اجرای توافق هسته‌ای است.

پربیننده ترین خبرها