ترامپ به زودی تصمیمش درباره برجام را اعلام می‌کند

ترامپ به زودی تصمیمش درباره برجام را اعلام می‌کند
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 00:06

رئیس جمهور آمریکا گفت، به زودی تصمیم خود را درباره توافق ایران اعلام می کنیم.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ چهارشنبه شب در نشست خبری مشترک با نخست وزیر کانادا گفت: ما در اینجا در کنار مردی ایستاده ایم که دوست من است، نخست وزیر جاستین ترودو و همسر وی؛ ما درباره مسائل زیادی از جمله نفتا بحث می کنیم ولی بر اساس برنامه، درباره موضوعات دیگر نیز بحث می کنیم. برای من جای بسیار افتخار است که شما در اینجا در کنار ما هستید.

ترامپ درباره اینکه با توافق ایران چه می کند گفت: به زودی خواهید دید. در مدت زمانی بسیار کوتاه اعلام می کنیم.

وی درباره کره شمالی هم گفت: گمان می کنم من اندکی در دیدگاه مرتبط با کره شمالی با دیگران تفاوت دارم و به حرف های همه گوش می دهم ولی در نهایت این نظر من است که اهمیت دارد زیرا نظام به این شکل تعریف شده است. با این حال من دیدگاه و نظری متفاوت با دیگران دارم و شاید در خصوص این موضوع احساسی قوی تر در مقایسه با دیگران دارم. با این حال به حرف های همه گوش می کنم ولی در نهایت تصمیمی را که برای آمریکا درست است باید بگیرم و در واقع آنچه برای جهانیان درست است بگیرم زیرا این مشکلی جهانی و فراتر از آمریکاست. این مشکلی جهانی است که باید حل شود.

ترامپ درباره آینده نفتا گفت باید ببینیم چه روی می دهد. ما گفتگوهای دشواری پیش رو داریم و این چیزی است که در آینده ای نه چندان دور از آن اطلاع می یابید. البته ما در کنار نفتا درباره دفاع نیز صحبت می کنیم زیرا متحد منطقه ای فوق العاده ای داریم و دفاع دوجانبه بسیار مهم است. همچنین به نظر من درباره حمله دوجانبه نیز صحبت می کنیم، موضوعی که معمولا کسی آن را مطرح نمی کند ولی حمله نیز بخشی از دفاع است. ما موضوعات زیادی برای صحبت کردن داریم و قطعا نفتا موضوع مهمی است.

وی درباره خبرهای منتشر شده درباره زرادخانه اتمی آمریکا گفت من هرگز درباره آن بحث نکرده ام. البته اینها خبرهای جعلی ان بی سی نیوز هستند که البته خبرهای جعلی زیادی بیرون می دهد. من هرگز در این خصوص بحث نکرده ام و هرگز نگفته ام ده برابر سلاح های اتمی فعلی را می خواهیم. در حال حاضر تسلیحات اتمی زیادی داریم و به نظر من در وضع فوق العاده ای هستیم و این تنها چیزی است که من درباره اش صحبت کردم. ژنرال متیس بیانیه ای صادر کرد و گفت اینها خبرهای ساختگی هستند و این را متذکر شد و باید بگویم که مشمئز کننده است که رسانه ها هر چه دلشان می خواهد می نویسند و باید به این رسیدگی شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت چیزی که من می خواهم زرادخانه ای با نگهداری بسیار فوق العاده است که در فرایند انجام دادن آن هستیم و اینکه گفته شده من خواستار ده برابر نیروی فعلی هستم چیزی غیر ضروری است زیرا من می دانم که اکنون چه داریم. ما نیازی به افزایش نداریم ولی نیازمند نوسازی هستیم و من خواستار تجدید کامل آن و قرار گرفتن آن در بهترین وضع هستم.

وی درباره رسانه ها گفت رسانه ها باید منصفانه تر برخورد کنند. دیگر صحبت از تحریف هم نیست، مانند همین سوالی که درباره ده برابر شدن توانمندی هسته ای مطرح شد. من می دانم که توانمندی ما چیست. توانمندی ما بسیار گسترده و عظیم است باور کنید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها