صالحی: اروپايی‌ها از واكنش ايران به نقض برجام بسيار نگرانند

صالحی: اروپايی‌ها از واكنش ايران به نقض برجام بسيار نگرانند
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 05:28

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: اروپایی ها نسبت به واکنش ایران در صورت نقض برجام واقعاً نگرانند و بسیار علاقه مندند بدانند واکنش ایران چگونه خواهد بود.

العالم - ایران/سیاسی

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لندن درباره واکنشهای ایران به نقض برجام افزود: در پاسخ به پرسشهای مقامات اروپایی درباره واکنش ایران به نقض برجام به آنها اعلام شد مرجع تصمیم گیری در این باره هیئت نظارت بر برجام است که پس از تحلیل درست و ارزیابی دقیق داده ها و اطلاعات دریافتی و پس از تحلیل های لازم از تحولات روز تشکیل جلسه می دهد و تصمیم لازم را خواهد گرفت.

وی گفت: اکنون بسیار دشوار است که بتوان گفت واکنش ایران چه خواهد بود زیرا نمی دانیم طرف مقابل چه اقدامی خواهد کرد اما می توان گفت برای اقدامات مختلف طرف مقابل، سناریوهای گوناگونی طراحی شده است و اجرا خواهد شد.

آقای صالحی با تاکید براینکه ایران به طور مستمر وقایع و تحولات را رصد می کند و بر اساس این تحولات تصمیمات لازم را خواهد گرفت افزود: پیش بینی های لازم شده اما اجرای آن به تصمیم مقتضی تصمیم گیران موکول است.

معاون رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این پرسش که با توجه به سطح تعامل اروپا و آمریکا به ویژه در هم تنیدگی اقتصادی این دو آیا مقاومت کنونی اروپا در برابر آمریکا برای حفظ برجام پایدار خواهد بود یا اینکه سطحی از مقاومت بروز خواهد کرد و لاجرم اروپا تسلیم آمریکا خواهد شد و اینکه این مقاومت در ملاقات با مقامات اروپا تا چه میزان پایدار ارزیابی شده است گفت: احساس من این است که عزم مقامات اروپا برای پای بندی به برجام جدی است اما اینکه اروپا تا چه میزان می تواند در برابر فشارهای آمریکا دراین زمینه مقاومت کند باید منتظر ماند و دید زیرا اگر بخواهد مقاومتی جدی و کامل کند نوعی جنگ اقتصادی میان دو طرف اتلانتیک باید شکل بگیرد که بعید به نظر می رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت نقض برجام ممکن است ایران از پروتکل الحاقی خارج شود اظهارداشت: این موضوع به محتوای واکنش ایران مربوط می شود که اکنون نمی توان درباره واکنش ایران وارد مصادیق شد بنا براین باید منتظر ماند تا در زمان خودش و وقتی مسئولان تصمیم گرفتند مصداق مورد نظر هم اعلام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها