ترامپ: توافق هسته‌ای ایران به شیوه‌ای ناکارآمد امضا شد!/ 150 میلیارد دلار دادیم و چیزی به دست نیاوردیم

ترامپ: توافق هسته‌ای ایران به شیوه‌ای ناکارآمد امضا شد!/ 150 میلیارد دلار دادیم و چیزی به دست نیاوردیم
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 08:32

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی بار دیگر از برجام انتقاد کرد.

العالم _ آمریکا

به نقل از سی‌ان‌ان؛ دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – چهارشنبه شب (به وقت آمریکا) در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز از امضای توافق هسته‌ای ایران "به شیوه‌ای ناکارآمد" انتقاد کرد.

وی در این خصوص و با مطرح کردن اظهاراتی عجیب مدعی شد: «فکر می‌کنم این یکی از ناکارآمدترین توافق‌هایی است که تاکنون دیده‌ام. ما 150 میلیارد دلار دادیم و چیزی به دست نیاوردیم. آن‌ها برای به دست آوردن سریع سلاح‌های هسته‌ای صاحب یک مسیر شدند، و به این 1.7 میلیارد دلار پول نقد فکر کنید. این پول از جیب شما خارج شده است. می‌دانید این پول نقد را باید با چند هواپیما جابجا کرد؟ آیا تاکنون یک میلیون دلار را دیده‌اید، مانند آنچه در آگهی ها نمایش داده می‌شود، وقتی آن‌ها یک میلیون دلار را در قالب اسکناس‌های 100 دلاری نشان می‌دهند؟ این پول زیادی است. این 1.7 میلیارد دلار است.»

وزارت امور خارجه آمریکا ژانویه سال 2016 اعلام کرد در قالب یک مصالحه حقوقی که حدود 10 سال پیش تأیید شد، به ایران 1.7 میلیارد دلار می‌پردازد. این پول برای پایان دادن به منازعات حقوقی درباره فروش تجهیزات نظامی به ایران که قراردادهای آن پیش از انقلاب اسلامی سال 1357 امضا شده بود، به ایران پرداخت شد.

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود افزود: «پس این بدترین توافق است. ما چیزی به دست نیاوردیم. چیزی به دست نیاوردیم.»

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آتی از تأیید تعهد ایران به برجام امتناع کند.

 

پربیننده ترین خبرها