ترس اسرائیل از سلاح ارتش سوریه

ترس اسرائیل از سلاح ارتش سوریه
چهارشنبه 2 فروردين 1391 - 10:04

درحاليکه هم پيمانان آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه همه تلاش خود را براي حمايت و تسليح مخالفان سوريه به کار بسته اند، کارشناس مسائل راهبردي کانال دو رژيم اسرائيل، درباره انتقال سلاح ارتش سوريه به جنوب لبنان اظهار نگراني کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نیر دفوری"، اظهار داشت: "برخی طرفها در اسرائیل از انتقال سلاح های سوریه به حزب الله نگران هستند".

وی با ادعای اینکه سوریه "سلاح شیمیایی" در اختیار دارد، گفت: "احتمال انتقال سلاح‌های سوریه به جنوب لبنان همواره وارد است. دمشق و حزب الله در صورت لزوم این سلاحها را علیه اسرائیل استفاده می کنند".

این تحلیلگر مسائل سیاسی اسرائیلی افزود: "برغم تلاشهای اسرائیل برای توزیع ماسکهای شیمیایی، 40% از مردم اسرائیل فاقد این ماسکها هستند".

 

"نسیب حطیط" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان هیچ یک از اهداف راهبردی خود را در تضعیف مقاومت اسلامی مردم لبنان محقق نکرد".

وی گفت: "افزایش روز افزون اقتدار رزمی حزب الله، احتمال تحقق اهداف اسرائیل را در لبنان بصفر رسانده است".

حطیط تأکید کرد: "متأسفانه کشورهای عربی در اقدامی مشکوک و در راستای تحقق منافع رژیم اسرائیل و آمریکا، بجای تقویت بنیه نظامی مقاومت اسلامی مردم فلسطین و لبنان، گروههای تروریستی در سوریه را به انواع سلاح مجهز می کنند".

 

2:18 بامداد



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها