ارتباط آمریکا وبرخی اعراب با انفجارهای عراق

ارتباط آمریکا وبرخی اعراب با انفجارهای عراق
چهارشنبه 2 فروردين 1391 - 10:20

رييس جمعيت علماي عراق آمريکا و هم پيمانان اين کشور در منطقه را به دست داشتن در انفجارهاي ديروز به هدف جلوگيري از برگزاري نشست سران اتحاديه عرب در بغداد متهم کرد.

 شيخ "خالد الملا" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: همه عراقي ها منتظر برگزاري اين نشست در بغداد هستند؛ زيرا برگزاري آن در بغداد به مثابه نقطه عطفی در تاريخ كشوري خواهد بود كه چندين دهه تحت ظلم و ستم بوده است.

وی افزود: برخي از طرف هاي عراقي و منطقه اي تلاش دارند آب را گل آلود كرده، و از برگزاري نشست سران عرب در بغداد و حضور سران و هيات هاي عربي جلوگیری کنند؛ اما اطمینان داریم كه موفقيت عراق در برگزاري اين نشست، به مثابه پيروزي اراده ملت عراق خواهد بود.

وی خاطر نشان كرد: نبايد احتمال دست داشتن آمريكا در اين انفجارها را از نظر دور داشت، زيرا ارتش آمريكا عليرغم ميل خود مجبور به ترك عراق شد.

شيخ خالد الملا تأکید کرد: ارتش آمريكا از عراق خارج شد، اما عواملي وابسته به خود را در عراق بر جا گذاشت تا به نیابت از اين نيروها فعاليت كنند که از ميان آن ها مي توان به القاعده اشاره كرد.

رییس جمعيت علماي عراق با اشاره به نگرانی برخی کشورهای منطقه از رسیدن عراق به جایگاه شایسته و محوری خود، تاكيد كرد: آن ها مي خواهند كه قطر، پرچم دار كشورهاي عربي باشد و در حكم تصميم گيرنده نهايي به نيابت از كشورهاي عربي عمل كند؛ اما مساله اين است كه قطر به هيچ وجه با تاريخ و جغرافياي عراق قابل قياس نيست؛ عراق اكنون نظامي دموكراتيك دارد، و اين مساله براي رهبران عرب خوشايند نيست.

 

 03/21-19:40



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها