تیرگی روابط مصر و اسرائیل

تیرگی روابط مصر و اسرائیل
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 06:02

درپي تخليه کامل لوازم سفارت رژيم اشغالگر در قاهره و پايين آوردن پرچم اين رژيم از ساختمان سفارت، يک روزنامه صهيونيستي اين موضوع را بيانگر تيره تر شدن روابط اين رژيم و مصر پس از سرنگوني رژيم حسني مبارک دانست.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "معاریو" در گزارشی نوشت: تخلیه کامل لوازم سفارت اسرائیل در قاهره بیانگر تیرگی روابط با مصر است.

این روزنامه افزود: باوجود همه این دلایل و شواهد، منابع دیپلماتیک اسرائیلی سعی دارند این موضوع را مخفی کرده و اعلام کنند که هیچ تغییری در روابط دو طرف صورت نگرفته است.

با این حال، منابع رسمی صهیونیستی اعلام کردند که کارمندان سفارت این رژیم همچنان در قاهره هستند.

"یجئال بلمور" سخنگوی وزارت امورخارجه رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد،  "اسرائیل" تصمیم گرفته تا به مقر قدیمی سفارت این رژیم نزدیک نیل باز نگردد.

بلمور گفت: ما به دنبال محل جدیدی برای سفارت هستیم، و این امر جهت تضمین امنیت کارکنان سفارت، نیازمند زمان است.

 

منابعی در وزارت امورخارجه مصر و فرودگاه قاهره دیروز اعلام کردند که رژیم اسرائیل از مصر خواسته است با فرود دو هواپیما برای انتقال لوازم سفارتخانه این رژیم در قاهره موافقت کنند.

عصر دیروز مسئولان فرودگاه قاهره با اعلام وضعیت فوق العاده، امنیت انتقال لوازم سفارت رژیم اشغالگر را تأمین کردند.

"دیوید ایلون" کنسول رژیم صهیونیستی در قاهره با پشتیبانی یک تیم امنیتی این رژیم، بر انتقال کلیه لوازم به فرودگاه قاهره نظارت کرد.

نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر به بهانه دیپلماتیک بودن محموله‌های انتقال یافته به فرودگاه، مانع از بازرسی این لوازم از سوی نیروهای گمرک و دستگاه امنیتی مصر شدند.  

با تخلیه کامل سفارتخانه رژیم اشغالگر در قاهره، پرچم این رژیم نیز از روی ساختمان برداشته شد.

سفیر رژیم اشغالگر در سپتامبر گذشته پس از تصرف سفارتخانه این رژیم در قاهره به دست تظاهرکنندگان، به همراه کارکنان و دیپلماتهای اسرائیلی از مصر گریخت.

یورش تظاهرکنندگان مصری به این سفارتخانه پس از آن صورت گرفت که شورای نظامی این کشور به قتل 5 تن از مرزبانان مصری به دست نیروهای رژیم اشغالگر واکنش مناسبی نشان نداد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها