قیمت خانه‌های بدون مشتری در بالاشهر پایتخت + جزئیات

قیمت خانه‌های بدون مشتری در بالاشهر پایتخت + جزئیات
جمعه 21 مهر 1396 - 13:14

بیش از 35 هزار واحد مسکونی تنها در یک منطقه از پایتخت، خالی از سکنه است که پیش‌بینی می‌شود این خانه‌های گران تهران، دوره رکود طولانی مدتی را پیش رو دارند.

العالم - ایران / اقتصادی

آخرین گزارش های مرکز آمار نشان می دهد که در سطح کشور چیزی نزدیک به 5 میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه و خانه دوم وجود دارد. از سوی دیگر در حالی که به ازای 24 میلیون خانوار، 27 میلیون خانه وجود دارد اما هنوز تقاضای قابل توجهی در بازار مسکن بی پاسخ مانده و 19 میلیون نفر در بد مسکنی مطلق زندگی می کنند.

این آمارها نشانگر یک بی عدالتی شهری هستند به طوری که بررسی های وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد؛ تفاوت قیمت مسکن در بالا و پایین شهر به حداقل به 5 برابر می رسد و عدم قدرت خرید مردم باعث خالی ماندن خانه های لوکس شده است و تنها در منطقه یک تهران 35 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه است و به دلیل قیمت بالا، مشتری ندارد.

تعبیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از این شرایط مسکن در کشور یک انحراف گسترده از تعادل است که ادامه این روند در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بحران آفرین خواهد بود.

طبق گفته کارشناسان و تایید مسئولان اقتصادی و مسکنی کشور، امسال هر چند که واحدهای کم متراژ و متناسب با قدرت خرید دهک های متوسط به رونق نسبی خواهند رسید اما بازار خانه های لوکس همچنان در رکود خواهد بود. در این میان سرمایه نهادهای پر قدرتی مانند بانک ها که در دوران اوج سوداگری بازار مسکن و افزایش قیمت های 500 درصدی به این حوزه ورود پیدا کردند، محبوس خواهد ماند. نهادهایی که خود یکی از متهمان ردیف اول گرانی مسکن در سال های 84 تا 92 و رکود این بازار از سال 92 تا به امروز هستند.     

در جدول زیر قیمت خانه‌های لوکس منطقه یک تهران که در حال حاضر فاقد مشتری هستند، آمده است:

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها