در جریان رایزنی مقامات پارلمانی ایران و فرانسه مطرح شد؛

سفر روحانی به فرانسه نقطه عطف روابط دوجانبه تهران_پاریس

سفر روحانی به فرانسه نقطه عطف روابط دوجانبه تهران_پاریس
جمعه 21 مهر 1396 - 16:06

مقامات پارلمانی ایران و فرانسه در مورد همکاری ها و تبادل نظرات و تجربیات پارلمانی بخصوص در زمینه مالکیت معنوی گفتگو کردند.

العالم- ایران/ سیاسی 

تبادل دیدگاه مقامات پارلمانی ایران و فرانسه در مورد مالکیت معنوی در جریان دیدار اللهیارملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با سناتور یونگ عضو کمیسیون امورخارجه، دفاع و نیروهای مسلح سنای فرانسه در مورد همکاری ها و تبادل نظرات و تجربیات پارلمانی بخصوص در زمینه مالکیت معنوی گفتگو شد.

طرفین ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد و توسعه این گفتگوها، نسبت به افزایش دیدارها و سفر هیأت های مرتبط با موضوع و همچنین تبادل تجربیات عملی در این حوزه از مباحث حقوقی ابراز امیدواری نمودند.


طرف فرانسوی در مورد ثبت آثار و اختراعات در فرانسه توضیحاتی ارائه نمود و بخصوص همگونگی این روند و صدور گواهی یکسان در سطح اروپا و در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی را مورد تاکید قرار داد.


ملکشاهی نیز چگونگی ثبت آثار و قوانین حاکم بر موضوع مالکیت معنوی و حمایت از حقوق صاحبان آثار مذکور در ایران را تشریح نمود که مورد توجه طرف مقابل قرار گرفت.

سناتور فرانسوی: فرانسه برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل است


اللهیارملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سناتور ژوئل گریو رئیس گروه دوستی فرانسه در مورد توسعه همکاری های پارلمنی بین دو کشور و افزایش دیدار و تبادل نظر بین نمایندگان دو ملت گفتکو نمود.

وی ضمن ارزیابی مثبت از روند روابط دو کشور در عرصه های مختلف، بویژه تاکید مقامات فرانسوی بر حفظ و اجرای برجام ، نسبت به توسعه روابط و همکاریها بین دو ملت ابراز امیدواری نمود.

وی نظام قضایی کشورمان و نحوه تفکیک قوا در ساختار حکومتی ایران را تشریح کرد.

طرف فرانسوی با اشاره به توسعه روابط دو کشور پس از توافق هسته ای ، دیدار رئیس جمهور کشورمان از فرانسه را نقطه عطف روابط دوجانبه خواند.

وی گفت: فرانسه برای روابط با ایران و توسعه آن اهمیت بسیار قائل است و نگاه مثبتی در این خصوص در بین مردم و دولتمردان فرانسوی حاکم می باشد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها