آل سعود در انتظار انقلاب عربستانی‌ها است

آل سعود در انتظار انقلاب عربستانی‌ها است
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 07:29

العالم،لندن - پژوهشگر عربستاني گفت: نگراني نظام سعودي از دچار شدن به سرنوشت ديکتاتورهاي منطقه باعث شده است، هرگونه اعتراض و تحرک در مناطق مختلف عربستان را به چشم آغاز انقلاب ببيند.

"فؤاد ابراهيم" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، با اشاره به اینکه اعتراضات اخیر در عربستان در چارجوب معیشتی، اداری و خدماتی بود، اظهار داشت: زماني كه دولت با رويدادها از ديدگاه سياسي برخورد مي كند، اين رويدادها نیز بعد سياسي پيدا مي كنند .

فؤاد ابراهیم با تاکید بر اینکه دولت سعودی درباره جنبش اعتراضی در این کشور مبالغه می کند، افزود: شاهزادگان و وزير كشور سعودی هر كدام اظهار نظر خاصي درباره حوادث اخير ارائه كرده اند؛ گاهي ادعا مي كنند كه اين معترضان از بيگانگان پيروي مي كنند، و گاهي نيز اعتراضها را اقدامی مذبوحانه از سوي يك گروه فريب خورده معرفی می کنند .. اين اظهار نظرها نشان دهنده آن است كه نظام سعودی در پريشاني به سر مي برد.

فؤاد ابراهیم  خاطرنشان کرد: ملت عربستان امروزه در فضاي كاملا بي طرفانه زندگي مي كند، و هر گونه تحركي كه در هر منطقه از عربستان روي مي دهد ممكن است كه به يك رويداد سياسي تبديل شود.

وي تأكيد كرد: دولت سعودی عليه هر گونه تحرك و فعالیتی حتي اعتراضات دانشجويي، از ابزارهاي امنيتي و قانون مبارزه با تروريسم بهره مي گيرد.

 

21/03-23:40

پربیننده ترین خبرها