سفیر ایران در لاهه:

حامیان حملات شیمیائی پاسخگوی عواقب سیاست‌های خود در سوریه و عراق باشند

حامیان حملات شیمیائی پاسخگوی عواقب سیاست‌های خود در سوریه و عراق باشند
جمعه 21 مهر 1396 - 18:24

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان منع سلاحهای شیمیائی گفت: حامیان تروریست‌های عامل حملات شیمیائی باید پاسخگوی عواقب سیاست‌های خود در سوریه و عراق باشند .

العالم- ایران/ سیاسی

علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح های شیمیائی در لاهه ،طی سخنانی در اجلاس شورای اجرائی این سازمان ، از رویکرد برخی کشورها نسبت به موضوع کاربرد سلاحهای شیمیائی در سوریه و عراق انتقاد نمود و تاکید کرد :در شرایطی که دولت سوریه علیرغم وضعیت دشوار در این کشور به همکاری خود با سازمان منع سلاحهای شیمیائی ادامه داده است، تروریستها و از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق از سلاحهای شیمیائی استفاده نموده اند ، بر این اساس کشورهائی که به تامین مالی ، لجستیک و عملیاتی تروریستها می پردازند، باید اقدامات خود را متوقف نمایند.
سفیر و نماینده کشورمان در هشتاد و ششمین اجلاس شورای اجرائی سازمان منع سلاحهای شیمیائی که در حال برگزاری است ،تصریح نمود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین قربانیان سلاح های شیمیائی از تمامی کشورهای عضو می خواهد مبارزه با تروریسم شیمیائی را به عنوان یکی از اولویتهایشان قرار دهند . وی افزود: همه کشورها باید از هرگونه حمایت از فعالیت های تروریستی اجتناب نموده و عاملین حملات شیمیائی وکشورهائی که از تروریستهای شیمیائی حمایت می کنند، باید پاسخگوی رفتار وعواقب سیاستهای خود باشند .
جهانگیری ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح های شیمیائی توسط داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق خاطر نشان ساخت :تلاشهای بین المللی برای مقابله با دسترسی و استفاده تروریستها وبازیگران غیر دولتی به سلاحهای شیمیائی باید تقویت شده و افزایش یابد که در این رابطه نقش سازمان منع سلاحهای شیمیائی انکار ناپذیر است.
سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به همکاریهای دولت سوریه با سازمان منع سلاحهای شیمیائی تصریح کرد: علیرغم شرایط دشوار و نا امن طی چهار سال گذشته، دولت سوریه با هدف انجام تعهدات خود براساس کنوانسیون سلاح های شیمیائی و مصوبات شورای اجرائی به همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیائی ادامه داده است.
جهانگیری همچنین ضرورت ارتقاء همکاری های فنی و اقتصادی بین کشورهای عضو از طریق تبادل اطلاعات فنی وتجهيزات شیمیائی و فنی و براساس کنوانسیون سلاح هاي شيميايي را مورد تاکید قرار داد و اقدامات زور مدارانه یک جانبه بویژه محدویتهای تبعیض آمیز در زمینه مبادلات تجاری را مغایر کنوانسیون دانست .
وی همچنین ضمن استقبال از تکمیل عملیات انهدام تاسیسات سلاح های شیمیائی در منطقه کیزنر در فدراسیون روسیه از دیگر کشورهای دارنده سلاح های شیمیائی خواست تا تمامی تلاشهای خود را در جهت نابودی سلاح های شیمیائی بکار گیرند.
لازم به ذکر است، شورای اجرائی سازمان منع سلاحهای شیمیائی قرار است ، نامزد پیشنهادی خود را به اجلاس سالانه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاحهای شیمیائی به منظور اتخاذ تصمیم در خصوص مدیر کل آتی این سازمان، توصیه نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها