انگلیس: توافق هسته‌ای باید حفظ شود

انگلیس: توافق هسته‌ای باید حفظ شود
شنبه 22 مهر 1396 - 00:32

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد باید توافق هسته ای (برجام) حفظ شود.

العالم - اروپا

بوریس جانسون در سخنانی در واکنش به اظهارات نسنجیده رئیس جمهور آمریکا درباره برجام گفت: زمان زیادی برای رسیدن به توافق هسته ای ایران وقت صرف شد. در این فرایند که بیش از سیزده سال طول کشید، انگلستان نقش بزرگی ایفا کرد. این روند فقط برای چند سال نبوده است. این توافق در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای موفق بوده است. این نکته بسیار مهم است. این امر برای ایران و جهانیان اتفاق خوبی بوده است. نکته مهم در حال حاضر این است که توافق هسته ای ایران همچنان ادامه دارد و ایالات متحده همچنان بخشی از این توافق است و برداشته شدن تحریمها همچنان ادامه دارد. این نکته مهم است.

جانسون در پاسخ به این سوال که اقدام ترامپ در تایید نکردن مجدد پایبندی ایران به توافق به چه معنایی است؛ گفت: معنای این کار آن است که حالا این احتمال وجود دارد که در کنگره، این توافق انتخاب نشود. به نظر خود من، این گزینه بعید است زیرا ما بسیار تلاش می کنیم تا با دوستان و شرکایمان در کنگره ایالات متحده تعامل داشته باشیم و به آنها بگوییم که به نظر ما این توافق، ارزش دارد. افراد زیادی در کنگره وجود دارند که می خواهند توافق را اصلاح کنند و نه اینکه نابود کنند. آنها به اهمیت حفظ این توافق واقف هستند.

وی در عین حال مدعی شد: البته آنها به اهمیت محدود کردن اقدامات ایران در منطقه نظر دارند. بحثهایی در حال حاضر در جریان است که چگونه این کار  انجام شود. می توان به اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فکر کرد یا اعمال تحریم درباره مقامات رژیم ایران. می توان به این گزینه ها فکر کرد بدون آنکه به منافع اقتصادی توافق هسته ای ضربه زد. می توان برای توقف صادرات موشکهای ایران به حزب الله اقدام کرد. اینها کارهایی است که می توان بررسی کرد. ما با آمریکا و شرکای اروپایی خود درزمینه این کارها تعامل خواهیم داشت. ذکر این نکته مهم است که این کارها در خارج از مفاد توافق هسته ای ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها