طرح تغییر کمپ دیوید به معاهده مرزهای موقت

طرح تغییر کمپ دیوید به معاهده مرزهای موقت
پنج‌شنبه 3 فروردين 1391 - 09:38

العالم، قاهره - رييس گروه علوم سياسي دانشگاه سوئز، تخليه سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره را پيروزي انقلاب مصر بر دشمن صهيونيستي دانست و از وجود طرحي براي تغيير معاهده کمپ ديويد به معاهده مرزهاي موقت تا زمان سلطه کامل فلسطيني ها بر سرزمين فلسطين خبر داد.

"جمال زهران" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: درخواست رژيم صهيونيستي براي تخليه ساختمان سفارتخانه اش در قاهره نشان دهنده آن است كه انقلاب مصر در تحميل اراده خود بر دشمن صهيونيستي موفق بوده است.

ریيس گروه علوم سياسي دانشگاه سوئز، افزود: مصر پس از انقلاب، ديگر يك گنج راهبردی براي رژيم صهيونيستي نيست و ملت مصر خواستار بازنگري در معاهده كمپ ديويد است؛ همچنين پيشنهادهايي مبني بر تبديل کمپ دیوید به معاهده مرزهاي موقت تا زمان آزادي ملت فلسطين و تسلط كامل آنها بر مرزهايشان مطرح شده است.

زهران گفت: مردم مصر به تلاشهای خود برای وادار كردن دولت به اجراي مطالباتشان از جمله لغو كمك هاي آمريكا براساس معاهده كمپ ديويد، پايان دادن به محاصره تحميلي نوار غزه، و ملحق كردن این منطقه به كرانه باختري به عنوان مقدمه و بخشي از طرح بازپس گيري كامل فلسطين به پايتختي بيت المقدس، تأكيد دارند.

وی افزود: طي شش ماه گذشته و به علت فشارهاي مردم مصر، رژيم صهيونيستي سفير خود در قاهره را تغییر داد، همچنين ديپلماتهای اين رژيم از 80 نفر به چهار نفر كاهش يافته اند، و مسئولان اين رژيم در پي يافتن ساختمان جديدي براي سفارتخانه شان هستند.

زهران اظهار داشت: سفارتخانه رژيم صهيونيستي طی این مدت نتوانسته است به فعاليت خود ادامه بدهد و فعاليت هاي آن از طريق سفارت آمريكا در قاهره اداره مي شود؛ همچنين هيچ كدام از كارمندان اين سفارتخانه جرأت نكرده اند وارد ساختمان آن شوند.

زهران ادامه داد: نمي توان به طور قاطع اظهار داشت كه سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره كاملا تعطيل خواهد شد؛ اما می توان اینگونه تصور کرد که جمع آوری محتويات ساختمان سفارتخانه و فرستادن این لوازم به تل آويو، برای تحریف افکار عمومی، و جلوگیری از افشای محل جدید سفارتخانه به دلایل امنیتی، صورت گرفته است.

زهران تأكيد كرد: سفارتخانه رژيم صهيونيستي ديگر در مركز قاهره جايي ندارد و مردم مصر ديگر وجود اين سفارتخانه در خاك كشورشان را تحمل نمي كنند؛ و مردم مصر درنهایت اين رژيم را وادار به بستن كامل سفارتخانه خود و خروج نهايي از قاهره مي كنند.

 

 03/21 - 15:55



پربیننده ترین خبرها