جهانگیری: سخنان ترامپ نشانه عصبانیت اوست

جهانگیری: سخنان ترامپ نشانه عصبانیت اوست
شنبه 22 مهر 1396 - 13:28

معاون اول رئیس جمهوری گفت: صحبت های دیروز رئیس جمهوری آمریکا از روی عصبانیت و ناشی از وعده های تبلیغاتی وی در زمان انتخابات این کشور بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، در واکنش به سخنان ترامپ اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی حرف هایی زده بود که الان پس از رسیدن به ریاست جمهوری و بررسی اوضاع به مغایرت حرف هایش با واقعیت پی برد.
جهانگیری گفت: رئیس جمهوری آمریکا در این مدت غیر از نفرت، بدبینی، دروغ و تهمت حرف منطقی نزده است.
معاون اول رئیس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: وی در این مدت غیر از تکرار یک سری حرف های ناروا و دروغ نسبت به یک ملت بزرگ در تاریخ سخنی نگفته است.
جهانگیری تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود باید یاد می گرفت که اسم یک منطقه را درست بیان کند و برخلاف اسناد معتبر بین المللی اسم جعلی برای آن اعلام نکند.

رابطه ملت ایران با رهبری و حمایت از سپاه
معاون اول رئیس جمهوری همچنین رابطه ملت ایران با نظام و رهبری را بر اساس یک سری باورهای عمیق در طول 37 سال بعد از انقلاب دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا از آن بی اطلاع است.
وی افزود: در راس باورها رابطه صمیمی بین ملت و رهبری وجود دارد و نهادهای انقلابی با تمام وجود از این ملت دفاع کرده و می کنند.
جهانگیری اظهار کرد: امنیت مثال زدنی کنونی کشور را سپاه ایجاد کرده است و مردم و نظام پشت آنها ایستاده اند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین از رشد اقتصادی بالای هفت درصد در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: میزان رشد اقتصاد کشور در سال گذشته نیز 12 درصد بود که این میزان از سوی صندوق بین المللی پول نیز اعلام شده است.

راهبردهای دیپلماسی و اقتصاد مقاومتی
جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت روحانی دو راهبرد اساسی در پیش گرفته و هر دو راهبرد را با افتخار به پیش می برد.
وی ادامه داد: راهبرد اول دولت این است که به دنیا نشان دهیم برای پیچیده ترین مسائل بین المللی می توان از طریق گفت و گو راه حل ایجاد کرد.
جهانگیری افزود: اکنون ما فکر می کنیم در هر جمع منطقی، مذاکره برجام به یک الگو برای حل مسایل پیچیده بین المللی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: ما به دنبال توسعه صحیح روابط با دنیا هستیم؛ اهل گفت و گو و تعامل بوده و از مسیری که ترسیم کرده ایم، یک قدم عقب نشینی نمی کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری راهبرد دوم دولت روحانی را اداره امور اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: دولت تلاش می کند با توسعه اقتصاد کشور برای مردم شغل ایجاد کند و درآمد آنها را افزایش دهد تا مردم زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با کمک ملت می توان اقتصاد کشور را بر اساس راهبرد اقتصاد مقاومتی به درجه ای از اطمینان رساند که هیچ فشار خارجی خللی در آن ایجاد نکند.
به گزارش ایرنا، جهانگیری مهم ترین کار در مقابل شیطنت های آمریکا را در داخل کشور انسجام و اتحاد بین گروه ها، اقشار مردم و جناح های سیاسی اعلام کرد و گفت: در سایه انسجام و تبعیت از رهبری توطئه های دشمنان نقش بر آب می شود.
وی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه رشته های صنعتی با نقش پیش برنده اظهار کرد: صنایع معدنی خودرو، پتروشیمی و پوشاک از جمله صنایعی هستند که با توسعه آنها صنایع وابسته و مرتبط نیز به حرکت در می آید.
جهانگیری ذخایر معدنی از جمله سنگ آهن، منابع گاز، و نیروی انسانی را از استعدادهای وزین کشور اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها