امارات روابط با کره شمالی را قطع کرد

امارات روابط با کره شمالی را قطع کرد
شنبه 22 مهر 1396 - 14:42

امارات تصمیم گرفت دوره ماموریت سفیر غیرمقیمش در کره شمالی و نیز سفیر غیرمقیم پیونگ یانگ در این کشور را پایان دهد.

العالم ـ آسیا

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نوشت: وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد، از دیگر اقداماتی که قرار است علیه کره شمالی در پیش گرفته شود توقف صدور ویزاهای جدید برای شهروندان کره شمالی و مجوزهای جدید برای شرکت‌های این کشور است.

این وزارتخانه افزود، همچنین راهکارهای اجرایی با هماهنگی طرف‌های مسؤول در دولت جهت اجرای قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت درباره کره شمالی و برنامه‌های هسته‌ای آن به ویژه قطعنامه‌های شماره ۲۳۷۱ و ۲۳۷۵ را در نظر گرفته است.
در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه امارات نسبت به افزایش تلاش‌های جامعه جهانی برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی که امنیت و ثبات جهان را تهدید می‌کند، ابراز امیدواری کرد.
به گزارش ایسنا، این وزارتخانه تاکید کرد، امارات به عنوان یک عضو موثر و مسؤول در جامعه جهانی در راستای اجرای خواست جهانی و در چارچوب قوانین بین‌المللی به شکل کامل نقش خود را ایفا خواهد کرد.
در ادامه این بیانیه تاکید شد، اقدامات اعلام شده از سوی امارات به عنوان عضوی در جامعه جهانی با هدف تقویت خواست کشورهای جهان و ممانعت از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی در سطح بین‌الملل است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها