شکسپیر: آمریکا دربرابر ایران عقب نشینی کرد

شکسپیر: آمریکا دربرابر ایران عقب نشینی کرد
جمعه 4 فروردين 1391 - 07:31

لندن (العالم) پژوهشگر و استاد دانشگاه در انگليس تأكيد كرد: سياست هاي آمريكا در برابر ايران اشتباه است و مستثني كردن يازده كشور از تحريم خريد نفت ايران به منزله عقب نشيني اين كشور در مقابل ايران به شمار مي آيد.

"رودني شكسبير" روز جمعه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به بالارفتن قيمت نفت به علت تحريم ايران، گفت: افزايش تنش و بحران سياسي به تضعيف اقتصاد جهاني خواهد انجاميد، و بر جريان اقتصاد دريايي و تبادل تجاري كه بر نفت مبتني مي باشد تأثير خواهد گذاشت.

وي با اشاره به گسترش احساس استقلال و تلاش براي كاستن از ميزان دنباله روي از امريكا گفت: اين امر نشان دهنده سرآغاز تحول در عرصه سياست و اقتصاد بين الملل مي باشد، كه ممكن است به ايجاد ائتلاف هايي بينجامد كه به امريكا اعلام كنند دیگر اجازه تصميم گيري در امور بین المللی را به این کشور نخواهند داد.

شكسپير خاطرنشان کرد: انتخابات پارلماني اخير در ايران نشان داد كه در ايران دمكراسي وجود دارد و ملت ايران از نظام و سياستهاي آن و انقلاب اسلامي حمايت مي كند. اين امر باعث شده است تا سران نظام به تحقق پيشرفت روز افزون در زمينه هاي علمي و اقتصادي علاقه مند باشند.

رودني شكسپير اظهار داشت: اين امر باعث نگراني غرب خواهد شد. زيرا غربي ها ديدگاه كاملا نژاد پرستانه دارند.

شكسپير به غرب درباره حمله به ايران هشدار داد و تأكيد كرد: در صورتي كه ايران مورد تجاوز قرار گيرد همه ايراني ها از كشورشان دفاع خواهند كرد.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش به اعتراف دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي مبني بر عدم تلاش ايران براي دستيابي به بمب هسته اي اشاره كرد و گفت: به دليل مستقل بودن ايران و مقاومت در برابر فشارها؛ اسرائیل و امريكا تلاش مي كنند به اين كشور حمله كنند. اما بايد در نظر داشت كه ايران از توان دفاعي بسيار بالايي برخوردار است، و در مقابل همه دشمنان تجاوزگر ايستادگي خواهد كرد.

شكسپير با انتقاد از حمايت امريكا از نظام هاي تماميت خواه عربستان و بحرين به عنوان "بدترين و فاسدترين نظام هاي دنيا" كه پول و سلاح در اختيار گروههاي مسلح در سوريه قرار مي دهند گفت: حاكمان اين كشورها يك مجموعه از مجرمان همپيمان هستند. اما در دراز مدت موفق نخواهند بود، زيرا تاريخ به نفع موج دمكراسي خواهي در منطقه خاورميانه رقم خواهد خورد.

وي تأكيد كرد: در سوريه مشكلاتي وجود دارد. اما شمار زيادي از مردم از نظام و روند اصلاحات سياسي حمايت مي كنند. بنابراين امريكا بايد از دخالت در امور كشورهاي خاورميانه دست بردارد.

رودني شكسپير خاطرنشان کرد: فساد در عربستان بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود؛ البته انتظار نمي رود كه بيداري جهان عرب به زودي به عربستان برسد، اما در سالهاي آينده اين امر نتايجي به بار خواهد آورد.

 

MKH-23-19:56

 

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها