نتانیاهو در مصاحبه با سی بی اس:

اگر برجام همین شکلی بماند ایران ۱۰ساله به بمب هسته‌ای می‌رسد/ امارات و عربستان با اسرائیل درباره ایران هم عقیده هستند

اگر برجام همین شکلی بماند ایران ۱۰ساله به بمب هسته‌ای می‌رسد/ امارات و عربستان با اسرائیل درباره ایران هم عقیده هستند
يکشنبه 23 مهر 1396 - 17:38

نخست وزیر رژیم صهیونیستی میگوید که اگر توافق هسته‌ای به شکل فعلی باقی بماند ایران در عرض ۱۰ سال به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت.

العالم - فسطین

فارس -- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت که اگر برجام به همین شکل فعلی باقی بماند ایران در عرض 10 سال به سلاح هسته ای دست خواهد یافت. 

وی مدعی شد که دونالد ترامپ تصمیم شجاعانه و درستی درباره ایران برای جهان گرفته است.

وی تاکید کرد که متحدان اروپایی باید شروع به همکاری با آمریکا کنند این فرصتی است که رئیس جمهور ترامپ برای آنها به وجود آورده است.

وی همچنین اضافه کرد که عربستان و امارات با اسرائیل درباره استراتژی ترامپ علیه ایران موافق هستند چرا که تاریخی است.

نتانیاهو در ادامه به برنامه "فیس د نیشن" شبکه سی بی اس گفت: بزرگترین خطر توافق این نیست که ایران برجام را نقض کند بلکه این است که آن را (به همین شکل کنونی) حفظ کند.

نتانیاهو که به دلیل مواضع ضدایرانی ترامپ طی ماههای اخیر جان تازه ای گرفته صبح روز یک شنبه نیز گفته بود؛ «توافق هسته‌ای ایران یک مسیر مطمئنی را به سوی تولید یک سیستم غنی‌سازی ایجاد کرد که می‌تواند برای ایران دهها یا شاید تعداد بیشتری سلاح هسته‌ای فراهم آورد».

وی با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام گفت:‌ «تصمیم ترامپ فرصتی را برای اصلاح توافق هسته‌ای و متوقف کردن تهاجم رو به افزایش ایران در منطقه ما به وجود می‌آورد».

وی در آغاز نشست هفتگی کابینه در قدس، گفت که این تصمیم به جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای کمک می‌کند.

نتانیاهو همچنین تصمیم ترامپ برای معرفی تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را تحسین کرد ومدعی شد: «مشهود است که می‌بایست از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای وضع تحریم‌ علیه سپاه حمایت کرد. سپاه، بازوی اصلی ایران در رواج تروریسم در سراسر جهان و به طور قطع گسترش تهاجم در سراسر خاورمیانه است».

پربیننده ترین خبرها