رئیس رسانه ملی:

فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ایران و سوریه است

فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ایران و سوریه است
يکشنبه 23 مهر 1396 - 18:06

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به وجوه اشتراک بسیار زیاد فرهنگی ایران و سوریه گفت: فرهنگ مقاومت وجه اشتراک اصلی فرهنگی ایران و سوریه است و مردم دو کشور با تمام وجود آن را ثابت کرده اند.

العالم - ایران / فرهنگی

روابط عمومی رسانه ملی -- دکتر علی عسکری در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه با تاکید بر اینکه باید این وجه اشتراک فرهنگی یعنی فرهنگ مقاومت را بیش از پیش تقویت کنیم، افزود:ما می توانیم با تولیدات مشترک در حوزه های مختلف به تقویت فرهنگ مقاومت بپردازیم و بعنوان مثل سینمای مقاومت، ادبیات مقاومت و موسیقی مقاومت را طراحی و ایجاد کنیم و همواره تولیدات جدید داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی به تجربه ملت ایران در عرصه مقاومت اشاره و تصریح کرد: با توجه به تجربه ملت ما تابلوی فرهنگ مقاومت توکل به خدا و تمسک به اسلام است و این باعث ماندگاری چنین فرهنگی می شود.

رئیس سازمان صدا و سیما پیروزی های پی در پی مردم سوریه در جنگ با تروریست ها را حاصل همین روحیه دانست و افزود:کانون فرهنگ مقاومت ایمان است و گرنه چگونه می توان یک انسان را توجیه کرد که جان خود را برای هدفش که ایستادگی در برابر دشمن است فدا کند.

دکتر علی عسکری تثبیت و گسترش فرهنگ مقاومت را مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و خون شهیدان توصیف و تاکید کرد:مردم دو کشور ایران و سوریه که سالهای سختی را گذرانده اند همواره در مسیر فرهنگ مقاومت حرکت کرده و می کنند و به آینده بسیار امیدوارند.

وزیر فرهنگ سوریه نیز در این دیدار با تشکر از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همواره با جمهوری اسلامی ایران روابط مستحکم فرهنگی داشته آیم و امیدواریم این همکاری های فرهنگی را هر چه بیشتر چه در زمینه تولیدات سینمایی و چه تلویزیونی و چه در حوزه های دیگر گسترش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم های سینمایی مقاومت در آینده نزدیک در دمشق افزود: امیدواریم در برگزاری این جشنواره همکاری نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و برای آینده کارهایی جدید و مشترک در حوزه مقاومت تولید کنیم.

وزیر فرهنگ سوریه به تولید مشترک فیلم سینمایی بازمانده به کارگردانی مرحوم سیف الله داد در حمایت از مقاومت فلسطین اشاره و تصریح کرد :همه به خاطر دارند که این فیلم سینمایی چه بازخورد وسیعی در ایران و سوریه و کشورهای منطقه داشت و امیدواریم بازهم با هم چنین فیلم های موثری بسازیم.

محمد الاحمد با بیان اینکه دمشق از گسترش همکاری های فرهنگی با تهران در همه زمینه ها استقبال می کند گفت: وقتی به موفقیت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی نگاه می کنیم فقط باید این را بگوییم که دنیا به قدرت فرهنگی ایران دارد اعتراف می کند.

وزیر فرهنگ سوریه آمیخته شدن خون جوانان دو کشور را در دفاع از جبهه مقاومت باعث همدلی و نزدیکی بیشتر مردم دو کشور دانست و افزود: مردم ایران همواره در دل های ما جای خواهند داشت و آنچه در دل های ما می ماند فراتر از آن است که به زبان می آوریم.

پربیننده ترین خبرها