آخرین تحولات کرکوک/ پیشروی ارتش عراق ادامه دارد

آخرین تحولات کرکوک/ پیشروی ارتش عراق ادامه دارد
دوشنبه 24 مهر 1396 - 12:23

فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات پیشروی نیروهای عراق به سمت اهداف پیش بینی شده همچنان ادامه دارد.

العالم ـ عراق

فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به مناطق آزاد شده ظرف ساعات گذشته اعلام کرد که عملیات پیشروی نیروهای عراق به سمت اهداف پیش بینی شده همچنان ادامه دارد.
طبق این بیانیه، نیروهای عراق از دو محور جنوب غربی و جنوب کرکوک پیشروهای خود را آغاز کرده اند.
مسیر جاده منتهی به پل خالد، مسیر بخش الریاض به الخالد، راه مریم بیک و ایست بازرسی بخش الرشاد به منطقه مریم بیک تا میدان تکریت، محله الصناعی، ترکلان، بخش یایجی (نزدیک به چاه های نفت بای حسن) به علاوه تاسیسات گاز شمال و نیروگاه تولید برق کرکوک و پالایشگاه نزدیک به آن، طی پیشروی های دیشب نیروهای عراق آزاد شده اند.
از طرفی ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم پایگاه نظامی 'کی وان' را در شمال کرکوک تحت کنترل درآورده اند.
پایگاه نظامی کی وان در نزدیکی چاه های نفت 'بابا گرگر' یکی از مهمترین و قدیمی ترین چاه های نفت کرکوک واقع شده است.
همچنین فرماندهی مشترک نظامی عراق از تمامی کارکنان دولتی به ویژه کارکنان و نیروهای دستگاه های امنیتی از جمله پلیس محلی کرکوک خواسته است که به سر کار خود برگشته و فعالیت عادی خود را از سر گیرند.
در همین راستا، منابع محلی گفته اند که نیروهای عراق کنترل کامل شهر طوزخورماتو از توابع استان صلاح الدین در 70 کیلومتری جنوب کرکوک را به دست گرفتند.
همچنین خبر می رسد که جاده مواصلاتی بغداد – کرکوک از بامداد امروز دوشنبه بسته شده است.
همسو با تحولات جاری در کرکوک و حومه آن، ستاد ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای از بمباران مخفیگاه ها و مقرهای عناصر مسلح حزب کارگران کرد ترکیه در منطقه 'زاب' در شمال عراق خبرداد.
به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد امروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری کنترل شهر کرکوک و چاه های نفت آن را آغاز کردند که گزارش ها حاکیست تاکنون بخش های زیادی از مناطق آزاد شده اند.
برخی از رسانه های کرد زبان شمال عراق امروز با انتشار صحنه هایی از وضعیت نیروهای پیشمرگه کرد، وضعیت یاس را در چهره های آنها به نمایش گذاشتند.
در یکی از این نوارهای ویدئویی یکی از نیروهای پیشمرگه کرد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'کردستان 24' در حالی که گریه می کرد، می گوید که فرماندهان پیشمرگه آنها را به حال خود رها و فرار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها