با تاکید بر نقش رسانه‌ها در مراسم اربعین

رحمانی‌فضلی: حضور پرشور اربعین را در معرض داوری جهانیان قرار دهیم

رحمانی‌فضلی: حضور پرشور اربعین را در معرض داوری جهانیان قرار دهیم
دوشنبه 24 مهر 1396 - 12:26

وزیر کشور گفت: مراسم اربعین باید به صورت گسترده توسط رسانه ها پوشش داده شود و زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم این حضور پررنگ را در معرض داوری جهانیان قرار دهیم.

العالم- ایران/ سیاسی 

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی از برگزاری جلسات مختلف در یک سال گذشته برای هماهنگی مراسم اربعین حسینی خبر داد و اظهارکرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع تلاش زیادی کردند و امیدواریم بعد از گذشت سه سال از برگزاری این مراسم ضعف های آن برطرف شود.
وی افزود: این مراسم باید به صورت گسترده توسط رسانه ها پوشش داده شود و زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم این حضور پررنگ را در معرض داوری جهانیان قرار دهیم.
وزیر کشور با بیان این که باید الگوی مناسبی برای دیگر زائران سفر اربعین باشیم، گفت: تمام ویژگی های خوب و بد انسانی در روز عاشورا تجلی یافت، به همین دلیل شیعیان باید در رفتار خود به گونه ای بوده تا نشان دهنده مانور قدرت، انسجام و وحدت باشند.

**مراسم اربعین به صورت خود جوش برگزار شود
پیش از سخنان رحمانی فضلی، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید در مراسم اربعین هدف گذاری شود، این هدف باید آشنا شدن با دین و نجات بشریت و توسعه و فرهنگ اسلامی باشد.
وی در ادامه به توضیح درباره آداب زیارت امام حسین (ع) پرداخت و مطالبی را برای دست اندراکاران اربعین بیان کرد.
وی همچنین با تاکید بر این که باید مراسم اربعین به صورت خود جوش برگزار شود، گفت: باید این چشمه را گسترش دهیم و بتوانیم روحیه جهاد، فداکاری و مقابله با ستم را با تمامی دشمنان ایجاد کنیم.
در این مراسم از دو طرح ابتکاری که شامل قطعاتی از پنج هزار کاشی که توسط پنج هزار زائر به کربلا برای تبرک برده و بازگردانده می شود، رونمایی شد.
این دو طرح با نام امام حسین (ع) و دیگری با نام شهدا و نایب شهید که تصویر منقشی از شهید همدانی و سردار سلیمانی است، توسط وزیر کشور و حجت الاسلام قاضی عسکر رونمایی شد.
در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و راجح الموسوی سفیر عراق در ایران نیز سخنرانی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها