رئیس پارلمان ترکیه: استقرار نظامیان در ادلب تصمیم ضامنین مذاکرات آستانه است

رئیس پارلمان ترکیه: استقرار نظامیان در ادلب تصمیم ضامنین مذاکرات آستانه است
دوشنبه 24 مهر 1396 - 12:45

رئیس پارلمان ترکیه در واکنش به مقامات سوری گفت: استقرار نظامیان در ادلب، تصمیم ضامنین مذاکرات آستانه است.

العالم _ ترکیه

«اسماعیل قهرمان» رئیس پارلمان ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات سوریه درخصوص غیرقانونی بودن استقرار نظامیان این کشور در استان «ادلب» گفت این کار مطابق با توافقات «آستانه» است.

قهرمان، روز یکشنبه گفت استقرار نظامیان ترکیه در استان ادلب واقع در شمال سوریه، بر اساس تصمیم مشترک دولت‌های ضامن در مذاکرات آستانه (ایران، ترکیه، روسیه) انجام شده است.

وی طی مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» ضمن رد ادعای مقامات وزارت خارجه و پارلمان سوریه تاکید کرد: «این اقدام در هماهنگی با دیگر کشورهاست. این اقدامی بود که در ادامه فرایند (مذاکرات) آستانه و بر مبنای تصمیمی مشترک انجام شد.»

رئیس پارلمان ترکیه توضیح داد: «ترکیه، روسیه و ایران طی مذاکرات آستانه گردهم آمده و تصمیم مشترکی را بر اساس توانایی‌شان به عنوان دولت‌های ضامن گرفتند. آنها نقشه‌راه مشترکی برای کاهش تنش از ظریق ایجاد مناطقی در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور تدوین کردند.»

پیش از وی، مقاماتی از وزارت خارجه و پارلمان سوریه گفته بودند استقرار نظامیان ترکیه در استان ادلب، غیرقانونی و تهدیدی برای امنیت ملی سوریه بوده، و هیچ تصمیمی در این باره در مذاکرات آستانه گرفته نشده است. در این باره بیشتر بخوانید

فارس

پربیننده ترین خبرها