جهانگيری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

مردم هيچ اعتنايی به سخنان ترامپ نكردند

مردم هيچ اعتنايی به سخنان ترامپ نكردند
دوشنبه 24 مهر 1396 - 14:41

جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ظهر امروز(دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرايط موجود اقتصاد ايران، گفت: اقتصاد كشور روند خوبي را آغاز كرده و بايد اين روند استمرار پيدا كند و لازم است كه سازمان برنامه و بودجه كشور با حساسيت هرچه بيشتر اين موضوع را دنبال كند تا بخش هايي كه روند مثبت داشته اند با سرعت بيشتر به مسير خود ادامه دهند و ضعف هاي موجود در برخي رشته هاي صنعتي نيز اصلاح شود.
معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: بايد ارزيابي دقيقي صورت گيرد و بررسي شود كه با اجراي برنامه ها و سياست هاي اقتصاد مقامتي تا چه ميزان اقتصاد كشور مقاوم شده است. 
وي افزود: پس از سخنراني اخير ترامپ درباره ايران و برجام، دشمنان ملت ايران تصور مي‌كردند كه سخنان رييس جمهور آمريكا تاثيرات اجرايي و رواني مختلفي بر شاخص هاي اقتصاد ايران داشته باشد اما در عمل مشاهده كرديم كه مردم ايران هيچ اعتنايي به اين سخنان نكردند و در دنيا نيز روند همكاري ها و تجارت خارجي كشور تحت تاثير قرار نگرفت كه اين دستاوردها تا حد زيادي مرهون اتكا به سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي است و از طرف ديگر نشان مي دهد كه مردم ايران به توانمندي داخلي و آينده كشور اميدوار هستند.
جهانگيري ادامه داد: البته تا رسيدن به نقطه مطلوب و اجراي كامل اقتصاد مقاومتي فاصله زيادي وجود دارد و بايد با تمركز بيشتر و تلاش مضاعف اين مسير را ادامه دهيم.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اجراي برنامه اشتغال فراگير و از آن جمله طرح تثبيت شغل، بر لزوم صيانت از مشاغل موجود تاكيد كرد و افزود: موضوع ريزش شغل از اهميت فراواني برخوردار است و بايد در كنار توجه به ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، برنامه ريزي دقيقي براي تثبيت شغل و صيانت از اشتغال موجود كشور داشته باشيم.
وي با يادآوري اقدامات سال گذشته وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در جهت اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي كوچك و متوسط كه با مشكل مواجه شده بودند و نيز واحدهاي توليدي نيمه كاره با بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي، تصريح كرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه كشور اين برنامه را همچنان ادامه دهند چراكه نقش تعيين كننده اي در تثبيت شغل و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد دارد.
معاون اول رييس جمهور طرح روستا-تعاون و اختصاص منابع مالي براي اعطاي وام روستايي در جهت اشتغالزايي را طرحي مثبت ارزيابي كرد و از رييس سازمان برنامه و بودجه و وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي خواست كه اين موضوع را با جديت دنبال و براي تحقق و اجراي اين طرح برنامه ريزي كنند.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نرخ بيكاري دختران تحصيلكرده و نياز به اشتغال زنان سرپرست خانوار، بر ضرورت تشكيل جلسه اي براي بررسي اين موضوع و تدوين راهكارهايي براي ساماندهي اشتغال زنان سرپرست خانوار تاكيد كرد.
در اين جلسه كه وزراي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامي، نفت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهاد كشاورزي، سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، رييس سازمان برنامه و بودجه، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون علمي و فناوري رييس جمهور، معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري، رييس كل بانك مركزي و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي نيز حضور داشتند، نماينده دفتر امور اقتصاد كلان سازمان برنامه و بودجه كشور، گزارشي از شرايط موجود اقتصاد و آخرين وضعيت شاخص هاي كلان اقتصاد كشور ارائه كرد و به تشريح روند تغييرات فصلي اين شاخص ها و مقايسه آن با سال هاي گذشته پرداخت.
در اين نشست همچنين نماينده وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز گزارشي از اقدامات صورت گرفته در راستاي برنامه اشتغال فراگير و الزامات اجراي اين برنامه ارائه كرد و گفت: وزارت تعاون،‌كار و رفاه اجتماعي برنامه هاي مختلفي را در قالب طرح اشتغال فراگير در دستور كار دارد كه طرح تثبيت شغل و تعيين شناسنامه شغلي براي هر فرد ايراني از جمله اين برنامه ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها