پرنده کمیاب آفریقایی در عسلویه مشاهده شد

پرنده کمیاب آفریقایی در عسلویه مشاهده شد
دوشنبه 24 مهر 1396 - 15:48

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک قطعه پرنده 'اکراس آفریقایی' که از گونه های کمیاب است در سواحل عسلویه این استان مشاهده و ثبت شد.

العالم ـ ایران 

حسین دلشب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد، ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه در حین گشت زنی برای نخستین بار یک قطعه از پرنده کمیاب اکراس آفریقایی را در مجاورت جنگل حرا پارک ملی دریایی نایبند در جنوب استان بوشهر دیدند و به کمیته ثبت پرندگان گزارش کردند.
وی بیان کرد: این گونه پرنده در ایران در زمستان ها به تعداد اندک در مناطق تالابی شادگان، دز و کرخه دیده می شود و مشاهده اخیر در سواحل نایبند اولین مشاهده مستند این پرنده در استان بوشهر است.
دلشب یادآور شد: با همت افراد، تشکل ها وگروه های دوستدار زیست محیطی و مجموعه این اداره کل در چند سال گذشته رکوردهای متعددی از پرندگان استان ثبت و درج شده است که امیدواریم با همیاری عموم مردم و فرهنگ سازی در حفاظت و صیانت از این گونه های ارزشمند، تنوع زیستی غنی این استان همواره پویا و کارا حراست و نگهداری شود.
پرنده اکراس آفریقایی با نام علمی Threskiornis Aethiopicus حدود 65 سانتی متر طول دارد و بال سفید و سیاه بدون پر، آن را از سایر اکراس ها متمایز می کند.
منقار این پرنده دراز و رو به پایین است و پاهای سیاه رنگی دارد.
لکه های سیاهی هنگام پرواز درحاشیه بال ها و در نوک شاهپرهایش دیده می شود.
پرواز این پرنده سنگین بوده و زیستگاه آن در تالاب ها، مناطق زیر کشت و سواحل باتلاقی است که بیشتر به صورت گروهی روی درختان یا روی زمین آشیانه می سازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها