وزارت خارجه عراق: فقط نیروهای عراقی وارد کرکوک شدند

وزارت خارجه عراق: فقط نیروهای عراقی وارد کرکوک شدند
سه شنبه 25 مهر 1396 - 00:18

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای با بیان اینکه تمام نیروهایی که وارد کرکوک شدند عراقی هستند، اعلام کرد: عملیات تسلط بر تمام مناطق استان کرکوک ادامه خواهد داشت.  

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در این بیانیه آمده است: عملیات نظامی در کرکوک بدون رویارویی قابل ذکری به پایان رسید. حکومت عراق در گسترش تسلط خود بر تمام اراضی عراق مصمم است.

وزارت خارجه عراق افزود: بر خلاف همه ادعاها کلیه نیروهایی که وارد کرکوک شدند عراقی هستند و نیروهای بیگانه موجود در کرکوک فقط عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: عملیات نظامی در کرکوک برای بازگرداندن تسلط حکومت مرکزی بر کرکوک بود نه اعلام جنگ. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نتوانست با نیروهای عراقی در کرکوک مقابله کند. بخش بزرگی از کردها از اقدامات حکومت مرکزی حمایت می کنند. با کشورهای همسایه و کشورهای عربی هماهنگ کردیم تا از ما حمایت کنند. عربستان آشکارا از حق قانونی عراق حمایت کرد.

وزارت خارجه عراق یادآور شد: گفتگوها باید در چارچوب قانون اساسی انجام شود و در این زمینه هرگز به عقب باز نخواهیم گشت. هدف اقدامات دولت مرکزی  ظلم به مردم کردستان نیست بلکه مجبور ساختن سران کرد برای بازگشت به میز مذاکره است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها