اظهارات مالکی درباره هدف عملیات ارتش عراق در کرکوک

اظهارات مالکی درباره هدف عملیات ارتش عراق در کرکوک
سه شنبه 25 مهر 1396 - 01:21

معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: هدف از عملیات سیطره مجدد دولت مرکزی بر کرکوک علیه شهروندان کرد نیست بلکه بر ضد قانون شکنان است

نوری المالکی دوشنبه شب در اظهاراتی، از همه طیف های سیاسی خواست با وحدت کلمه برای دفاع از میهن و دستاوردهای روند سیاسی در عراق تلاش کنند.

وی گفت: عملیات برقراری امنیت و بازگرداندن جایگاه و اعتبار دولت مرکزی فقط علیه قانون شکنانی است که صراحتا عدم پایبندی خود به قانون اساسی را نشان دادند و الزامات همزیستی مسالمت آمیز میان اجزاء مختلف جامعه کرکوک را قربانی کردند. 

نخست وزیر سابق عراق گفت: مدیریت سیاسی جدایی طلبان بدلیل برخورداری از تخلیلات توسعه طلبان و رفتارهای خلاف قانون اساسی و برغم توصیه های مکرر مرجعیت دینی، کشورهای منطقه و جهان و همه شرکای سیاسی، یک فرصت طلایی را به دولت بغداد دادند تا بتواند شرایط را در مناطق مورد منازعه به وضعیت مطابق با قانون اساسی بازگرداند. 

نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد روز دوشنبه عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری کنترل شهر کرکوک و چاه های نفت آن را آغاز کردند که گزارش ها حاکیست تاکنون بخش های زیادی از مناطق آزاد شده اند. 

برخی از رسانه های کرد زبان شمال عراق امروز با انتشار صحنه هایی از وضعیت نیروهای پیشمرگه کرد، وضعیت یاس را در چهره های آنها به نمایش گذاشتند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها