امن‌ترین نقطه کره زمین که موشک‌های کره شمالی به آنجا نمی‌رسد، کجاست؟

امن‌ترین نقطه کره زمین که موشک‌های کره شمالی به آنجا نمی‌رسد، کجاست؟
سه شنبه 25 مهر 1396 - 17:39

یک روزنامه آرژانتینی امن‌ترین و دورترین نقطه کره زمین که خارج از تیررس موشک‌های کره شمالی است را معرفی کرد.

العالم - اسیا - گوناگون

«کیم این ریونگ»، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد شب گذشته هشدار داد اگر آمریکا جرأت کند حتی به یک سانتی‌متر از کره شمالی حمله کند، از مجازات شدید پیونگ یانگ در هیچ جای جهان در امان نخواهد بود.

در همین حال شبکه‌ای بی سی نیوز استرالیا در گزارشی به نقل از یک روزنامه آرژانتینی به معرفی امن‌ترین و دورترین نقطه کره زمین پرداخت که از تیررس موشک‌های کره شمالی در امان است.

«مار دل پلاتا» یکی از نواحی ساحلی آرژانتین است که در ۴۰۰ کیلومتری جنوب بوینوس آیرس – پایتخت این کشور- قرار دارد. این منطقه محبوب‌ترین ساحل آرژانتین است و موشک‌های کره شمالی قادر به هدف قرار دادن این منطقه نیستند.

والتر اِنگی – یکی از اهالی مار دل پلاتا- که خانه اش حدود ۱۲ هزار و ۳۰۸ مایل از پیونگ یانگ – پایتخت کره شمالی- فاصله دارد در واکنشی تمسخرآمیز به اظهارات معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل که گفته بود هیچ جای جهان از موشک‌های پیونگ یانگ در امان نیست، گفت: «هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند اینجا بیاید و در امان باشد، با این حال، بهتر است در خیابان‌های اینجا رانندگی نکند. شاید بتوانید خود را از شر موشک‌های مرد تُپُلو نجات دهید، ولی بدون شک، از چاله‌های خیابانی آن در امان نخواهند بود.»

با وجود این، صحت این مطلب تاکنون اعلام نشده و گفته می‌شود این گزارش یکی از تدابیر شهردار مار دل پلاتا برای بهبود گردشگری این منطقه در تابستان امسال است.

مار دل پلاتا بهترین مقصد گردشگری مردم بوینوس آیرس است که در آینده نزدیک ممکن است به امن‌ترین نقطه کره زمین در برابر موشک‌های کره شمالی نیز تبدیل می‌شود.

کره شمالی شب گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای به کشور‌های عضو سازمان ملل درباره همکاری با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد: در انجام اقدام نظامی علیه کشور‌های آسیایی به آمریکا ملحق نشوید و در این صورت از انتقام در امان خواهید ماند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در ماه گذشته میلادی یک قطعنامه جدید برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی تصویب کرد. کره شمالی در ماه سپتامبر ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد. رسانه‌های کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند پیونگ‌یانگ یک بمب هیدروژنی پیشرفته که قابلیت استقرار روی موشک‌های بالستیک را داراست، آزمایش کرده است. کره شمالی پیشتر تهدید کرده بود که خاک آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها