سلطه شورای همکاری بر اتحادیه عرب

سلطه شورای همکاری بر اتحادیه عرب
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 09:48

کارشناس عرب در امور راهبردي با تأکيد بر اهميت برگزاري اجلاس سران در بغداد، مشکل بزرگ اتحاديه عرب را سلطه شوراي همکاري بر آن دانست.

"غالب قندیل" سردبير مجله "محورهای راهبردي"  روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: اجلاس بغداد براي عراقي ها رويداد ارزشمندي است، زيرا اين اجلاس پس از خروج نظاميان اشغالگر آمريكايي از عراق، و با وجود سنگ اندازی های برخی کشورهای عربی از جمله قطر و عربستان سعودی برگزار مي شود.

وی خاطرنشان کرد: مشكل بزرگ اتحاديه عرب، سلطه شورای همکاری بر این اتحادیه است.

غالب قندیل با اشاره به تلاش آمریکا برای هدایت انقلابهای عربی از طریق شورای همکاری اظهار داشت: اتحاديه عرب تحت سلطه عربستان و قطر است، و نتيجه مثبتي از اجلاس هاي اين اتحاديه انتظار نمي رود.

وی رژیم هاي عربي حاشيه خليج فارس، بويژه عربستان و قطر را متهم كرد كه به منظور جلوگيري از برگزاري اجلاس سران در بغداد، بازوهاي ترور خود را در عراق فعال كرده اند.

وي همچنین دستگاه اطلاعاتی سعودی و كمك هاي مالي كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را با  انفجارهاي تروريستي در عراق و سوريه مرتبط دانست.

قنديل تاكيد كرد: همان شبكه هاي تروریستي كه در سوريه فعاليت مي كنند، در عراق نيز فعال هستند و در برخی کشورهای منطقه مانند تركيه و اردن به آنها پناه داده شده است.

این کارشناس امور راهبردی، با اشاره به ناتوانی سران عرب برای مقابله با یهودی سازی قدس به دلیل دست داشتن خودشان در این خیانت، اظهار داشت: رژیم هاي عربي بويژه اعضاي شوراي همكاري که تاكنون هیچ سخنی در خصوص یهودی سازی قدس به زبان نیاوره اند، براي توطئه ضد سوريه از یکدیگر پيشي مي گيرند.

 

MKH-25-21:02



پربیننده ترین خبرها