تشديد بحران برق درغزه

تشديد بحران برق درغزه
سه شنبه 8 فروردين 1391 - 07:42

غزه (العالم) ـ احمد ابوالعمرين سخنگوي اداره برق غزه اعلام كرد كه بحران قطعي برق در نوار غزه همچنان ادامه دارد و روز به روز بر شدت آن افزوده مي شود.

ابوالعمرين سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم افزود: قطع برق در همه مناطق غزه به مدت بيش از 12 ساعت در روز منجر به فاجعه انساني و ضربه مهلكي به تأسيسات زيربنايي و غيره خواهد شد.

 سخنگوي اداره برق غزه گفت: كمبود برق به بيش از 70 درصد رسيده است و برق تأميني از خطوط برق مصر و سرزمين هاي اشغالي سال  1948 تنها كمتر از يك سوم نيازهاي نوار غزه را تأمين مي كند.

ابوالعمرين افزود: اداره برق غزه از همه افراد مرتبط با اين امر درخواست كرده است كه با تأمين دائمي و مداوم سوخت با هدف ادامه فعاليت نيروگاه توليد برق غزه اين بحران را به طور نهايي و ريشه اي حل كنند.

وي اظهار داشت: هدف از وارد كردن مقدار محدودي سوخت در روز جمعه گذشته به نوار غزه، فريب دادن افكار عمومي بود و اين كار با همكاري ميان تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي انجام شده است و به هيچ وجه در راستاي حل بحران موجود نبوده است.

ابوالعمرين تأكيد كرد: راه حل اين بحران كاملا واضح است و همگان مي دانند كه بايد تأمين سوخت غزه به صورت دائمي و مداوم با هدف فعال نگه داشتن نيروگاه برق غزه، مولدهاي اضطراري، امور حمل و نقل و پمپ هاي مواد سوختي و ساير جوانب زندگي مردم اين منطقه انجام شود.

وي افزود: علت درخواست تأمين سوخت غزه از مصر آن است كه در سايه محاصره اين منطقه توسط صهيونيست ها به مدت بيش از شش سال، عدم تأمين سوخت غزه و بسته شدن گذرگاه ها، مصر تنها كشور عربي است كه با اين منطقه مرز مشترك دارد و در همين راستا چندين توافقنامه رسمي ميان تشكيلات خودگردان فلسطين در غزه و دولت مصر براي تأمين سوخت غزه امضا شده است.

 سخنگوي اداره برق غزه تصريح كرد: پيشاپيش اقداماتي در راستاي اجراي اين توافقنامه انجام شده است كه از جمله مي توان به پرداخت مبلغي به هيأت نفت مصر و تجهيز محل دريافت سوخت در گذرگاه رفح از نظر فني اشاره كرد كه با وجود همه اين اقدامات و از جمله توافقنامه رسمي، تاكنون شاهد عملي شدن آن نبوده ايم و فشارهاي مختلف از داخل و خارج مصر مانع اجراي اين توافقنامه شده است.

AM - 26 - 12:09    

پربیننده ترین خبرها