درخواست هسته‌ای سران اروپا از کره شمالی

درخواست هسته‌ای سران اروپا از کره شمالی
پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 01:24

سران کشورهای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه کره شمالی از درخواست خواهند کرد که به برنامه تسلیحات هسته ای و بالستیک خود پایان دهد.

العالم - اروپا

پیش نویس بیانیه نهایی نشست اتحادیه اروپا، عصر روز پنجشنبه پس از گفتگو میان رهبران کشورهای اروپایی ارائه خواهد شد و در ادامه آخرین تحریم های پذیرفته شده از سوی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، در پیش نویس این بیانیه آمده است که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پیونگ یانگ خواهند گفت تا برنامه های تسلیحات هسته ای و بالستیک خود را به طور "کامل، تایید شده و غیرقابل بازگشت" رها کند.

سران کشورهای اروپایی بدون ارائه اطلاعات جزئی همچنین خواهند گفت آماده در نظر گرفتن اقدامات بیشتر علیه کره شمالی هستند. دیپلمات های اتحادیه اروپا گفته بودند که حتی ممکن است تحریم هایی برضد کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا که با پیونگ یانگ تجارت دارند در نظر بگیرند.

اتحادیه اروپا اکنون فروش نفت و محصولات نفتی به کره شمالی را ممنوع کرده است، این اقدام باعث تشویق کشورهایی که روابط تجاری بالایی با کره شمالی دارند می شود تا از تحریم ها پیروی کنند.

چین و روسیه در مقابل ممنوعیت کامل صادرات نفت خام به کره شمالی مقاومت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها