تشدید اختلافات مخالفان سوریه در استانبول

تشدید اختلافات مخالفان سوریه در استانبول
چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 04:05

گروه هاي مخالف سوريه در نشست استانبول نتوانستند به راهکاري براي حل اختلافات و اتحاد با يکديگر دست يابند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مخالفان در نشست دیروز خود در استانبول که به هدف اتحاد با یکدیگر برگزار شده بود، نتوانستند به این منظور دست یابند، و این نشست شاهد خروج برخی از مخالفان سرشناس و اعضای این گروه ها از جلسه بود.

"هیثم المالح" از شورای ملی کردهای مخالف با تأکید بر این که، گروه موسوم به شورای ملی سوریه به دیگر گروه های مخالف احترام نمی گذارد و برنامه های آنها را نادیده می گیرد، از این جلسه خارج شد.

باقیماندگان در این جلسه با اعلام منشوری برای آینده سوریه، شورای ملی را بعنوان نماینده مردم این کشور دانستند.

این نشست درحالی برگزار شد که هیأت هماهنگی ملی برای تغییر و دمکراسی که شامل احزاب ملی، عربی، کرد، سوسیالیست است، نشست استانبول را تحریم کرده، و در آن شرکت نکردند.

 

استقبال آمریکا از موافقت سوریه با طرح عنان

"هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا موافقت سوریه با طرح "کوفی عنان" فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب را گامی مهم توصیف کرد.

کلینتون گفت، این موافقت باید به صورت فوری با کارهای عملی همراه شود.

بازدید بشار اسد از منطقه باباعمرو

بازدید رییس جمهوری سوریه از مناطق آزاد شده

اظهارات هیلاری کلینتون پس از آن مطرح شد که "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه با سفر به شهر بحران زده حمص و بازدید از مناطق مختلف و آسیب دیده بویژه "باباعمرو"، با مردم از نزدیک گفت و گو کرد.

از سوی دیگر، "رابرت فورد" سفیر آمریکا در سوریه دیروز اعلام کرد گزارشهایی در اختیار دارد که ثابت می کند مخالفان مسلح در این کشور دست به نقض حقوق بشر زده اند.

فورد در جلسه ای در کنگره آمریکا گفت: گزارشهایی از سال گذشته در خصوص اقدام مخالفان مسلح در نقض حقوق بشر در اختیار دارد؛ و معتقد است که نظامی کردن اوضاع سوریه بهترین راه نیست.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها