توافق عربستان و آمریکا برای «بازسازی رقه سوریه»

توافق عربستان و آمریکا برای «بازسازی رقه سوریه»
پنج‌شنبه 27 مهر 1396 - 16:32

یک روزنامه عربستانی مدعی شد که ریاض و واشنگتن توافق کرده‌اند که با خروج داعش از شهر رقه سوریه دست به بازسازی آن بزنند.

العالم-سوریه

همزمان با انتشار خبر سفر «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس به منطقه «عین عیسی» واقع در استان رقه سوریه، یک روزنامه سعودی از توافق آمریکا و عربستان برای همکاری در بازسازی رقه خبر داد. 

روزنامه سعودی عکاظ  امروز پنجشنبه گزارش داد که این مسئول سعودی با «برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به این منطقه در شمال استان رقه سفر کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که السهبان با «شورای مدنی شهر رقه» در عین عیسی دیدار و با مسئولان این شهر برای آگاهی از وضعیت امنیتی و اقتصادی نشستهایی برگزار کرده است.

به گفته عکاظ، احتمالا این مسئول سعودی در جشن اعلام تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر شهر رقه شرکت خواهد کرد؛ جشنی که احتمالا طی دو روز آتی برگزار خواهد شد.

منابع نزدیک به ائتلاف آمریکا گفتند که سفر السهبان به ریف شمالی رقه در راستای توافق آمریکا و عربستان «برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این شهر است».

به ادعای این منابع، واشنگتن و ریاض مسئله بازسازی رقه را بررسی کرده اند و «عربستان در بازسازی نقش برجسته ای خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، آمریکا با امارات عربی متحده نیز بر سر بازسازی رقه گفت‌وگو کرده است.

آمریکا از چندی پیش از نیروهای کُرد حمایت کرد تا بتوانند بر شهر رقه مسلط شود. اکنون نیز سوالات بسیاری درباره سرنوشت سرکرده‌های داعش پس از تسلط بر این شهر مطرح شده است؛ خاصه اینکه کُردها و آمریکا با داعش بر سر خروج از این شهر به توافق رسیده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها