برخورد اسرائیل با دیوار چین

برخورد اسرائیل با دیوار چین
چهارشنبه 9 فروردين 1391 - 06:54

وزير امور خارجه رژيم اشغالگر که به اميد تغيير مواضع پکن در قبال ايران و سوريه عازم چين شده بود، با بي توجهي مسئولان چيني به برنامه ها و طرح هاي در اين خصوص مواجه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "پس از اقدام اروپا برای تحریم نفت ایران، چین معاملات نفتی خود را با ایران گسترش داد".

وی افزود: "آویگدور لیبرمن به بهانه سالگرد روابط  دیپلماتیک 20 ساله چین و اسرائیل عازم این کشور شد اما در حقیقت مسأله ایران محور گفتگوها میان مسؤولان اسرائیل و چین بود".

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات لیبرمن را در این خصوص پخش کرد.

لیبرمن در پاسخ به سؤال گزارشگر اسرائیلی مبنی بر موافقت چین با تحریم ایران گفت: "از موافقت چین برای تحریم ایران مطمئن نیستم. چین با تحریم اقتصادی ایران مخالفت می کند".

وی افزود: "ما از مواضع چین اطلاع کافی نداریم".

لیبرمن در خصوص موضع چین در قبال تحولات سوریه اظهار داشت: "چینیها همواره در راستای منافع خود عمل می کنند. احتمال می رود چین و حتی روسیه مواضع خود را در این زمینه تغییر دهند".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "لیبرمن در سفر به چین با رییس جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد، و آنان را از خطرات ایران هسته ای برحذر داشت".

وی افزود: "لیبرمن همچنین در دیدار با مقامات پکن مسأله سوریه را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که چین و روسیه همواره با صدور قطعنامه علیه سوریه مخالفت می کردند، تغییر مواضع این دو کشور در این زمینه بسیار حائز اهمیت است".

وی خاطرنشان کرد: "چین مواضع سیاسی خود را تغییر نمی دهد و محافل رسانه ای چین نیز از ایجاد ائتلاف جدید میان چین و اسرائیل سخن نمی گویند".

 

"فتحی کلیب" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" ( از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه العالم تصریح کرد: "سیاستهای آمریکا و اسرائیل برای انزوای ایران همواره با بن بست مواجه می شود".

وی خاطرنشان کرد: "چینیها همواره سیاستهای خود را برمبنای منافع ملی پایه ریزی کرده اند؛ لذا سفر لیبرمن به چین و تلاشهای وی برای تغییر مواضع این کشور بیهوده بود".

 

2:09 -28

پربیننده ترین خبرها