بلیت پرواز اربعین سر به فلک کشید!

بلیت پرواز اربعین سر به فلک کشید!
جمعه 28 مهر 1396 - 12:38

در حالی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری پاسخگوی وضعیت نابسامان پروازهای اربعین نیستند که عضو کمیسیون عمران از جهش قیمت پرواز عتبات عالیات به ۳ میلیون تومان خبر داده است.

العالم - ایران / اقتصادی

تسنیم -- مجید کیانپور با اشاره به بررسی افزایش قیمت بلیت هوایی اربعین در نشست هفته آینده کمیسیون عمران با حضور رییس سازمان هواپیمایی و تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در فروش بلیت عراق در ایام اربعین بازار سیاه و دلالی ایجاد شده و  سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید بر روی نرخ بلیت های هواپیما و فروش آن توسط آژانس های هواپیمایی ورود کنند، به ویژه در ایام اربعین که با ازدیاد تقاضا و پیک سفرها سفرهای هوایی مواجه شده است.

وی افزود: باید تلاش شود که نرخ بلیت خارج از عرف باشد و نسبت به معمول و روزهای عادی افزایش قیمت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نمی شود نرخ بلیت رفت و برگشت در ایام عادی 1.5 میلیون باشد، اما به یکباره به  2.5 تا 3 میلیون تومان افزایش پیدا کند، ادامه داد: اگر به دنبال حقوق شهروندی و حقوق مسافر هستیم و می‌خواهیم آیین‌نامه حقوق مسافر را رعایت کنیم باید دستگاه‌های نظارتی قوی تر با آژانس ها و شرکت های خطوط هوایی برخورد کنند و اجازه ندهند که حقوق مسافر تضییع شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران تاکنون جلساتی برای بررسی بلیت اربعین برگزار کرده است، تصریح کرد: هفته آینده نیز جلسه‌ای با حضور سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار می شود، تا بتوان از این طریق افزایش قیمت بلیت هواپیما و بازار سیاه آن را پیگیری کرد و مانع افزایش این قیمت ها شد.

مسئولان سازمان هواپیمایی کشور علی رغم پیگیری تا امروز فقط افزایش سرسام آور قیمت پرواز اربعین را تکذیب کرده اند و حاضر به ارائه توضیحات لازم در خصوص این نابسامانی نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها