عراق مخالفان نشست بغداد را ناكام كرد

 عراق مخالفان نشست بغداد را ناكام كرد
پنج‌شنبه 10 فروردين 1391 - 09:38

بيروت (العالم)- نماينده پارلمان عراق گفت: برخي از دولت هاي عربي تلاش كردند مانع از برگزاري نشست بغداد شوند و سران عرب را از حضور در آن مي ترساندند اما اين تلاش آنها با شكست مواجه شد.

عزت الشهبندر عضو ائتلاف دولت قانون پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دولت عراق با وجود همه مشكلات و چالش هاي موجود داخلي و خارجي توانست نشست سران اتحاديه عرب را برگزار كند.

نماينده پارلمان عراق تاكيد كرد: موفقيت در برگزاري نشست سران اتحاديه عرب با سطح مشاركت مقامات كشورها سنجيده نمي شود بلكه با حضور يا حضور نيافتن نمايندگان كشورها سنجيده مي شود.

وي گفت: عوامل بسياري در خصوص سطح حضور هيات هاي كشورها موثر بود كه مسائل امنيتي و سياسي از جمله آنهاست.

الشهبندر افزود: برخي رسانه ها به ويژه رسانه هاي وابسته به عربستان تلاش هايي زيادي براي جلوگيري از برگزاري اين نشست كردند.

وي سفر فالح الفياض مشاور امنيت ملي عراق و جانشين سابق وزارت كشور، به رياض به دعوت عربستان و ديدار وي با مسئولان سعودي و در نتيجه بازگشت سفير عربستان به بغداد گامي مثبت و سازنده است.

الشهبندر افزود: عراق براي حل بحران سوريه پيشنهادهايي داد، اما از عملي شدن پيشنهاد آن جلوگيري كردند تا مبادا نقش منطقه اي عراق افزايش يابد.

اجلاس اتحادیه عرب در سطح سران امروز (پنجشنبه 10فروردين) در بغداد پايتخت عراق برگزار مي شود. نشست مقدماتي آن در سطح وزرا ديروز برگزار شد.

22:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها