جهانگیری اعلام کرد:

دو میلیارد دلار اعتبار برای کشورهای وارد کننده کالای ایرانی/ آمریکایی ها را از اقتصاد ایران منع نکرده ایم

دو میلیارد دلار اعتبار برای کشورهای وارد کننده کالای ایرانی/ آمریکایی ها را از اقتصاد ایران منع نکرده ایم
شنبه 29 مهر 1396 - 14:27

معاون اول رییس جمهوری گفت: در بسته حمایتی که برای سال 96 تصویب شد، به صندوق توسعه ملی تکلیف کردیم دو میلیارد دلار اعتبار به کشورهایی بدهند که کالای ایرانی می خرند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

اسحاق جهانگیری روز شنبه در بیست و یکمین سالروز ملی صادرات که سالن اجلاس برگزار شد، افزود: البته دوستان پیشنهاد کردند که غیر از اعتبار به خریدار به فروشنده هم اعتبار بدهیم که البته این هم پیشنهادی است که اگر استدلال منطقی پشت آن باشد و به صادرات کشور کمک کند، حتما از این طرح و پیشنهاد حمایت خواهد شد.
وی در ادامه به دیدار خود با رهبرمعظم انقلاب در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت در خدمت رهبری بودیم که فرمودند با تمام دنیا روابطمان را گسترش دهیم که البته به استثنای یک کشور و یک رژیم که موضوع خاصی دارد؛ ما با هیچ کشوری مشکلی برای توسعه روابط نداریم.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: البته از آن دو، یکی را اصلا به رسمیت نمی شناسیم و دیگری که خود نیامده با اقتصاد ایران کار کند.
جهانگیری ادامه داد آمریکایی ها خودشان، خودشان را از اقتصاد ایران محروم کردند و ما هیچوقت به آمریکایی ها نگفتیم که در اقتصاد ایران وارد نشوند.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: این مقامات آمریکایی بودند که با سیاست های ناصحیحی که در پیش گرفتند شرکت های خود را از کار با ایران محروم کردند.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ایرانی هایی که می خواهند در بازار ایران کار کنند برای کار اقتصادی با هیچ کشوری در چارچوب سیاست های ایران محدودیتی برای آن ها وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها