پاسخ صریح فرماندهی مشترک عراق به ادعای پیشمرگه در کرکوک

پاسخ صریح فرماندهی مشترک عراق به ادعای پیشمرگه در کرکوک
شنبه 29 مهر 1396 - 14:48

فرماندهی عملیات مشترک با صدور بیانیه ای، بیانیه سابق پیشمرگه درباره منطقه التون کوبری را تکذیب کرده و بر پایبندی خود به تعامل مسئولانه با شهروندان تأکید کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم در عراق فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود اعلام کرد: فرماندهی پیشمرگه در اربیل در بیانیه ای عجیب و پر از اغراق و دروغ به استقرار نیروهای مرکزی در منطقه التون کوبری اشاره کرده است.

ما در این بیانیه به منظور شرح حقایق برای افکار عمومی اعلام می کنیم که پس از استقرار نیروهای عراقی در کرکوک و مناطق مشترک برای برقراری امنیت در آنجا و به منظور کنترل کامل واحدهای اداری در کرکوک پس از دریافت تقاضای کمک از اهالی که از حضور تروریست های حزب کارگران کردستان و نیروهای پیشمرگه شکایت داشتند، نیروهای مرکزی به منطقه التون کوبری اعزام شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای عراقی با اینکه به آتش بس پایبند بودند، با نزدیک شدن به منطقه، مورد حمله خمپاره ها و موشک های "میلان " آلمانی که دولت آلمان آنها را در اختیار پیشمرگه قرار داده است، قرار گرفتند در این حمله یک دستگاه تانک نیروهای عراقی هدف قرار گرفته و دو نفر از نیروهای عراقی شهید و 5 نفر مجروح شدند.

نیروهای کرد همچنین پل التون کوبری را هم منفجر کردند با این حال نیروهای عراقی در منطقه استقرار یافته و امنیت را برقرار کردند اما نیروهای کردی از فاصله 3 کیلومتری همچنان به شلیک توپ و خمپاره های 23 میلی متری و موشک های حرارتی ساخت آلمان ادامه دادند.

در این بیانیه تصریح شده است که نیروهای عراقی با اینکه می توانستند این شلیک ها را فورا ساکت کنند اما از بیم آسیب رسیدن نیروهای پیشمرگه که احتمالا در میان مزدوران بودند به انها شلیک نکردند و ترجیح دادند به جای حمله به آنها خود متحمل خسارت شوند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه گفت که دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس مرکزی و نیروهای واکنش سریع، نیروهایی هستند که وارد منطقه التون کوبری شده اند و پس از ورود آنها به منطقه و برقراری امنیت، لشکر 20 ارتش عراق کنترل منطقه را به دست گرفتند.

گفتنی است نیروهای پیشمرگه دیروز با صدور بیانیه ای ادعا کردند که نیروهای مرکزی به نیروهای کرد در منطقه التون کوبری حمله کردند. آنها با توصیف نیروهای عراقی به عنوان اشغالگر گفتند که 150 نفر از آنها را کشته یا مجروح کردند.

208

پربیننده ترین خبرها