ولایتی:اقدامات حکومت فعلی آمریکا در جهت تقویت صهیونیست‌ها منجر به شکست خواهد شد/ العاروری: حضورمان در ایران نفی عملی شرط اسرائیل مبنی بر قطع رابطه با ایران است

ولایتی:اقدامات حکومت فعلی آمریکا در جهت تقویت صهیونیست‌ها منجر به شکست خواهد شد/ العاروری: حضورمان در ایران نفی عملی شرط اسرائیل مبنی بر قطع رابطه با ایران است
شنبه 29 مهر 1396 - 17:09

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: مهم ترین تلاش حکومت فعلی آمریکا در جهت تقویت صهیونیست‌ها است اما همه این اقدامات به شکست منجر می‌شود.

العالم _ ایران / سیاسی

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار با صالح العاروری معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اظهار داشت:  ما به شما به خاطر مواضع بسیار ارزشمندتان تبریک می‌گوییم به ویژه مواضع اخیر حماس مبنی بر این که به هیچ وجه اسلحه خود را کنار نمی گذارند و اعلام کردند که این خط قرمز ما است.

وی افزود: قضیه فلسطین مهم ترین مسئله اسلام است و علی رغم گذشت زمان و بعضی از سازشکاری‌های برخی افراد در منطقه شما کما کان به اصل مبارزه علیه رژیم صهیونیستی پایبندید و با همه‌ فشار‌ها این موضوع ادامه دارد. 

ولایتی تصریح کرد: من به شما می‌گویم که قطعا پیروزی نهایی با فلسطینی‌ها و مبارزان فلسطینی است. همچنین می‌دانیم که شما سختی‌های زیادی را طی این سال‌ها تحمل کرده‌اید و عده‌ای از مجاهدهین فلسطینی  اعم از حماس و جنبش جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مبارز به مبارزه ادامه داده‌اید که این باعث دلگرمی جهان اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: هر چه زمان گذشت به ویژه با حمایت روز افزون ملت‌های اسلامی از مقاومت فلسطینی و علی رغم سرو صدا روسای رژیم صهیونیستی آن‌ها ضعیف تر و فلسطینی‌ها قوی تر شده‌اند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: حضور شما در ایران فرصتی برای تبادل نظر با مسئولان جمهوری اسلامی و تقویت متقابل دوستان و برادران با امت اسلامی است.

وی یاد آور شد: می‌دانیم که مهم ترین تلاش حکومت فعلی آمریکا در جهت تقویت صهیونیست‌ها است اما همه این اقدامات به شکست منجر می‌شود.

وی اقدامات آمریکا در منطقه در جهت تجزیه کشورهای مانند سوریه و عراق را به نفع اسرائیل دانست و گفت: وقتی امریکای‌ها در این راه شکست خوردند به طور غیر مستقیم رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

ولایتی در خصوص برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق گفت: اکثر مردم کرد با این تجزیه مخالف هستند و کسانی که این رفراندوم را برگزار کرده‌اند زیر پرچم اسرائیل بودند که این حاکی از ارتباط علنی اقلیتی در کردستان با رژیم صهیونیستی در جهت تجزیه عراق بود همچنین یقین داریم تلاش آمریکایی‌ها برای تجزیه سوریه نیز شکست خواهد خورد.

صالح العاروری گفت:ما در جمهوری اسلامی احساس می‌کنیم که در کنار خانواده خود هستیم و لازم می‌دانیم تا در دیدار با مسئولین جمهوری  اسلامی آخرین وضعیت تحولات فلسطین را بیان کنیم و مطمئن هستیم که مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی مهم است همچنین اصلی ترین حامی مقاومت در فلسطین جمهوری اسلامی است.

وی مواضع سیاسی و میدانی حماس را روشن دانست و گفت: به هیچ وجه در دفاع از حقوق ملت فلسطین از مقاومت دست بر نمی‌داریم و هیچ تفاهم و مسالحه‌ای بر روی سلاح و راه مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت.

معاون اسماعیل هنیه اظهار داشت: خوشحالیم که مسئله فلسطین مهمتریم مسئله جهان اسلام است و این پشتیبانی به ما قوت می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و خصوصا آمریکا تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به قضیه فلسطین و  تسلط بر مقدسات اسلامی و قدس شریف دارند.

صالح العاروری، گفت: جنبش حماس با دو سیاست با این خدعه اسرائیلی امریکایی که متاسفانه با یک توطئه منطقه‌ای انجام می‌شود مقاومت می‌کند که بخش اول این سیاست مصالحه و وحدت داخلی و بخش دوم مقاومت در برابر اشغالگران است.

وی افزود: امیدواریم همه دوستان و هم پیمانان ما از وحدت داخلى مقاومت حمایت کنند.

صالح العاروری با اشاره مذاکرات صلح در قاهره افزود: این مذاکرات از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سه شرط رو به رو شد، نخست خلع سلاح جنبش حماس،  دوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونستی و سوم قطع رابطه با ایران بود.

صالح العاروری که ریاست هیئت فلسطینی در مذاکرات صلح قاهره را عهده دار بود در ادامه افزود: در پاسخ به شرط اول مبنی بر خلع سلاح حماس گفتیم که به هیچ وجه این شرط را نمی پذیریم.

وی در مورد شرط دوم صهیونیست‌ها نیز گفت: ما اصلا در این برهه نیستیم بلکه ما هم اکنون در دوران از بین بردن رژیم صهیونیستی هستیم.

معاون رئیس دفتر جنبش حماس درباره شرط اسرائیلی در باره قطع وابطه با ایران گفت: حضور ما در ایران نفی عملی آن شرط مبنی بر قطع روابط با ایران است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها