ظریف وارد آفریقای جنوبی شد

ظریف وارد آفریقای جنوبی شد
يکشنبه 30 مهر 1396 - 19:09

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد پرتوریا پایتخت اداری و اجرایی این کشور شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدجواد ظریف عصر امروز (یکشنبه) به وقت محلی در فرودگاه پرتوریا مورد استقبال «آتیلا سوکلل» مدیرکل خاورمیانه آفریقای جنوبی و قائم مقام وزیر خارجه آفریقای جنوبی و «محسن موحدی قمی» سفیر ایران در آن کشور قرار گرفت.
وزیر امورخارجه ایران درسفر به آفریقای جنوبی ضمن شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا با مقامات عالیرتبه این کشور دیدار و گفت وگو می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به دعوت رسمی همتای خود به آفریقای جنوبی سفر کرده است.
ظریف در این سفر با رئیس جمهوری، وزیر امورخارجه و وزیر دارایی این کشور دیدار و گفت و گو می کند.
در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی که صبح فردا(دوشنبه)به وقت محلی به ریاست وزیران خارجه دو کشور در پرتوریا تشکیل می شود چگونگی روند اجرای موافقتنامه های میان دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین با توجه به همراهی یک هیات از مقامات و مسئولان اقتصادی، تجار و مدیران شرکت های بخش خصوصی و دولتی شامل بانکی، صنعتی، مالی و تجاری در سفر وزیر امور خارجه، مجمع تجاری بین دو کشور تشکیل و تجار و مدیران اقتصادی دو کشور موضوعات اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری را مورد بررسی قرار می دهند.
همچنین با حضور ظریف یادداشت تفاهم سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی امضا می شود.‌
به گزارش ایرنا، دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در سال 94 با سفر وزیر خارجه این کشور به تهران برگزار شد و دو طرف توافق کردند که دور بعدی این اجلاس در شهر پرتوریا، پایتخت اداری و اجرایی آفریقای جنوبی برگزار شود.
رئیس‌ جمهوری آفریقای جنوبی اردیبهشت ماه سال گذشته به تهران سفر کرد و در جریان این سفر دو طرف بر برگزاری هرچه زودتر کمیسیون مشترک تاکید کردند.
توسعه و تقویت همکاری های دو کشور درعرصه های مختلف بویژه سیاسی و اقتصادی از مهم ترین محورهای گفت وگوی رییس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات عالیرتبه آفریقای جنوبی است.
سفر وزیرامورخارجه به آفریقای جنوبی ١٨ ساعت طول کشید و هواپیمای حامل ظریف و هیات همراه برای سوخت گیری در کشورهای تونس و گابن توقف کرد.

پربیننده ترین خبرها