تحول واقعی در مسأله فلسطین

تحول واقعی در مسأله فلسطین
شنبه 12 فروردين 1391 - 09:40

نماينده جنبش جهاد اسلامي در لبنان، فعاليتها و تظاهرات گسترده روز زمين را تحولي واقعي در مسأله فلسطين و قدس دانست.

"ابوعماد الرفاعی" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: در روز زمین تحولی بزرگ در مسأله فلسطین صورت گرفت و مشخص شد که این روز فقط به ملت فلسطین محدود نمی شود و مسأله فلسطین مورد توجه مسلمانان، اعراب و همه آزادگان جهان است.

وی افزود: تظاهرات گسترده دیروز در بسیاری از کشورها به مناسبت روز زمین بیانگر آن است که مسأله فلسطین در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود در عمق منطقه عربی و اسلامی است.

الرفاعی گفت: رژیم اشغالگر از یک هفته قبل در حال آماده باش کامل قرار دارد، چراکه این رژیم خطر گسترده تر شدن حمایتهای مردمی از مسأله فلسطین و قدس را درک کرده است.

 

از سوی دیگر "جمال زحالقه" رییس تجمع ملی دمکراتیک در "الناصره" فلسطین، در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد: روز زمین در سی ام مارس، روز مبارزه برای بازپس گرفتن کل سرزمین فلسطین، یعنی همه سرزمین های اشغال شده است.

زحالقه خاطرنشان کرد: فلسطینی ها در روز زمین تظاهرات متعددی را در نقاط مختلف این سرزمین برگزار کردند، و ما افتخار می کنیم که فعالیتهای این روز در کشورهای عربی و غیر عربی و کل دنیا برگزار شده است.

 

"صلاح الخواجه" دبیرکل ابتکار ملی فلسطین و عضو کمیته مرکزی "راهپیمایی به سوی قدس"،  در گفت و گو با العالم اظهار داشت: روز زمین پایه گذار انتفاضه ای مردمی و بین المللی است.

الخواجه خاطرنشان کرد: ریشه اصلی مبارزه با رژیم اشغالگر زمین است؛ رژیم صهیونیستی و باندهای آن به دنبال آن هستند که فلسطین را به ملتی بدون سرزمین تبدیل کنند، و این نقشه از سال 1948 و مصادره مناطق گسترده ای از فلسطین آغاز شد؛ و همچنان ادامه دارد.

صلاح الخواجه درباره شهادت یک فلسطینی و جراحت ده ها تن دیگر در جریان فعالیتهای روز زمین در فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی به قتل فلسطینی ها عادت کرده است؛ این رژیم در جریان حمله به منطقه تحت محاصره غزه 1500 نفر از ساکنان این منطقه را به شهادت رساند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

 

 

Ma.22:45.30

Ma.22:40

a.22:35.30



پربیننده ترین خبرها