گزارش خبرنگار العالم از دشت نینوا؛

نیروهای بارزانی مانند داعشی ها با مردم رفتار می کنند / پیشمرگه پرچم امام حسین و عراق را پاره کردند + فیلم

دوشنبه 1 آبان 1396 - 20:25

خبرنگار شبکه العالم در عراق از رفتارهای خشن و نادرست نیروهای مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با شهروندان شبک در استان نینوا خبر داد.

العالم - عراق 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم ، اقلیت های ساکن دشت نینوا از توابع منطقه الحمدانیه درشرق موصل به ویژه شبک ها ، بار دیگر خود را درمعرض کوچ اجباری دیدند.

این بار این اقدامات به نیروهای مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق علیه اهالی روستاهای المفتيه وزهره خاتون سفلى و عليا واقع در مناطق سهل نينوى درشمال عراق روی داد.

اهالی این مناطق ، مجبور هستند که بین کشته شدن یا کوچ از مناطقشان یکی را انتخاب کنند.

لیث قاسم از نیروهای الحشد الشعبی دراین باره به خبرنگار العالم گفت نیروهای بارزانی بلای بزرگی را بر سر مردم آورده اند، و مردم از دست آن ها به ما شکایت می کنند.

یوسف ابوحسن یکی دیگر از نیروهای الحشد الشعبی گفت که نیروهای بارزانی خاکریز ها را بسته اند و اجازه بازگشت خانواده ها را نمی دهند و بیش از همه به مردم عادی زیان می رسانند.

به گزارش علی الشبکی خبرنگار العالم ، نیروهای بارزانی با شهروندان بی پناه رفتاری ظالمانه شبیه رفتارهای داعشی ها دارند، آنها پرچم امام حسین (ع) را پاره کردند.

وی افزود : این بار کوچ اجباری این اقلیت ها به دست نیروهای مسعود بارزانی صورت می گیرد زیرا آنها روستاهای نفتی و زهره خاتون علیا و سفلی واقع در دشت نینوا را به طور کامل به محاصره خود در آوردند.

وی در ادامه گفت: نیروهای عراق از نیروهای بارزانی خواستند به منظور جلوگیری از برخورد مسلحانه از روستاهای شهرستان الحمدانیه خارج شوند زیرا این مناطق از توابع استان نینوا به شمار می آید، این در حالی است که از لحاظ اداری و قانونی، این مناطق جزء شهرستان الحمدانیه است و نیروهای مسعود بارزانی در سال 2014 به بهانه بیرون راندن داعش وارد این مناطق شدند.

زین العابدین زینل، یکی از اعضای بسیج مردمی عراق در این باره گفت: نیروهایی که پرچم امام حسین (ع) و پرچم عراق را پاره کردند، نیروهای پیشمرگه کُرد بودند.

درادامه گزارش خبرنگار العالم، آمده است دشت نینوا در چارچوب مناطقی قرار دارد که اقلیت هایی از شبک ها، مسیحی ها، ایزدی ها، کاکائی ها و ترکمان ها در آنجا زندگی می کنند.

وی افزود: بعد از عملیات برقراری امنیت در دشت نینوا، بار دیگر این مناطق تحت کنترل دولت فدرال عراق درآمد.

خبرنگار العالم در پایان افزود: براساس گفته های ساکنان این منطقه، نیروهایی که در این منطقه حضور دارند، به کوچ اجباری و شکنجه شبکی ها اقدام کرده و این اقدامات تاکنون به دلایل نامعلوم، بی پاسخ باقی مانده است.

215

پربیننده ترین خبرها